O mesiac pribudne na Slovensku nový oficiálny internetový audit. Spoločnosť TNS SK začne od 1. apríla 2008 ponúkať oficiálne výstupy zo svojho nového merania, ktoré realizuje prostredníctvom aplikácie iMeter. Oznámila to tento týždeň na tlačovej konferencii.
TNS avizovalo prípravu nového merania už minulý rok v lete. Odvtedy sa audit testuje. Prvé reprezentatívne výsledky by podľa riaditeľa spoločnosti Ivana Šimeka mali byť k dispozícii k 1. aprílu. "Ku koncu marca sa pravdepodobne skončí testovacia prevádzka projektu," uviedol pre Mediálne.sk. Po tomto termíne plánuje TNS výstupy predávať prevádzkovateľom serverov a mediálnym agentúram.
Webstránky pritom nemusia do merania oficiálne vstupovať tak, ako v prípade konkurenčného AIMmonitru spoločnosti Mediaresearch. TNS chce totiž narozdiel od Mediaresearchu, u ktorého účasť na meraní závisí od súhlasu konkrétnej webstránky, uplatniť princíp používateľsky orientovaných peoplemetrov. To znamená, že merané by mali byť všetky weby, ktoré budú počas skúmaného obdobia navštevovať účastníci panelu. Najväčšie tuzemské portály momentálne čerpajú údaje o svojej návštevnosti z AIMmonitoru, časť z nich sa zároveň opiera aj o dáta zo staršieho merania iAudit od TNS.
Podobne ako v prípade televíznych peoplemetrov, aj internet bude monitorovaný pomocou koncovej aplikácie u používateľa. Každý účastník panelu súhlasí s tým, že si nainštaluje monitorovací plugin iMeter, ktorý bude zaznamenávať jeho pohyb po sieti. Softvér zatiaľ funguje len v prehliadačoch Internet Explorer a Mozilla Firefox.
Okrem návštevnosti bude audit spracúvať aj sociodemografické dáta o používateľoch a údaje o reklamných kampaniach. Tie takisto získa z apliácie iMeter. Merania momentálne podľa Šimeka prebiehajú na dennej vzorke dvoch až troch tisíc panelistov, postupne by sa mali dostať na úroveň 5-tisíc respondentov.