Z internetového prostredia pochádzajú aj hlavné hviezdy filmu, pričom ide o známych influencerov. V ženskej postave sa predstaví YouTuberka Andrea Russett a jej hereckým partnerom sa stal miláčika Instagramu Sean O’Donnell.
Dej sleduje skupinu priateľov „posadnutú“ sociálnymi médiami, ktorí sa vydajú do lesa preskúmať záhadnú budovu. Skončí sa to, samozrejme, zle.
Výnimočnosť Sickhousu spočíva práve vo fakte, že film je kompletne zložený z krátkych videí vytvorených prostredníctvom siete Snapchat, takzvných snapov. Tvorcovia tak okrem nákladov ušetrili zrejme aj čas, nakoľko celovečerný horor nakrútili počas piatich dní od 29. apríla do 3. mája.
Sociálne médiá filmári využili aj na uvedenie traileru. Prvýkrát sa objavil na Snapchat účte herečky Andrei Russett a od svojho nahrania získal už niekoľko miliónov prezretí. Všetky videá sú momentálne v rukách režisérky, ktorá doplní niekoľko ďalších záberov s cieľom vytvoriť prvý celovečerný film pod značkou „made for mobile“.
Horor vznikol pod hlavičkou Indigenous Media, štúdia, ktoré sa zaoberá tvorbou originálneho obsahu pre rôzne platformy. Kuriózne projekty mu podľa vlastných slov nie sú cudzie a radi inovujú.
„Snapchat má obrovskú sledovanosť a úroveň interakcie a až doteraz sa tu nik naozaj nepokúsil o príbeh dlhého formátu, takže sme s radosťou výzvu prijali,“ uviedol pre Mashable spoluzakladateľ Jake Avnet. Verí tiež, že podobné aktivity neostanú na úrovni kuriozít, ale stanú sa bežnou praxou.
„Mladšie publiká nechodia do kina a nesledujú televíziu. Svoj čas trávia on-line sledovaním YouTubu, Snapchatu a podobne. A keďže toto je priestor, kde títo diváci žijú, prečo by sme sa mali snažiť prinútiť ich ísť kvôli sledovaniu filmu alebo programu inam?“ bližšie vysvetľuje dôvody zapojenia sa do projektu.
Film zo Snapchatu bude vo finálnej verzii dostupný od 1. júna prostredníctvom webového projektu Vimeo.