Kým vyše štyri pätiny používateľov vedia, čo je platený obsah, odlíšiť ho na weboch dokáže podľa prieskumu 62 percent opýtaných. Zároveň 56 percent respondentov uviedlo, že eviduje konkrétne slovenské médiá, ktoré týmto spôsobom časť obsahu zamykajú.

Ani z prieskumu Nielsenu však nevyplýva zásadnejšia ochota platiť za články na internete. Až 79 percent z 1 001 používateľov zapojených do prieskumu uviedlo, že nie sú ochotní platiť ani v prípade, keď ich obsah zaujme. Kvôli paywallu tak odchádzajú aj k iným zdrojom, kde hľadajú rovnakú tému spracovanú bezplatne, čo potvrdilo 77 percent opýtaných.

Pätina respondentov potvrdila, že už si na webe vyskúšala prístup k spoplatnenému obsahu, no so službou neboli spokojní.

Štyria z piatich nie sú ochotní platiť za obsah na webe, tvrdí o Slovákoch prieskum

Zdroj: Nielsen Admosphere

(Po kliknutí sa obrázok zväčší)

Napriek skôr negatívnemu prístupu k platenému obsahu na strane používateľov zároveň 38 percent uviedlo, že by za konkrétny článok boli ochotní zaplatiť. Väčšina však maximálne sumu do 50 centov.

„Pravidelné platby sú pre internetových užívateľov už o niečo prijateľnejšie ako tie jednorazové. Konkrétna čiastka sa potom odvíja od dĺžky obdobia, za ktoré by tieto služby čerpali – či je to týždeň, mesiac, pol roka alebo rok,“ dodáva Nielsen Admosphere.