Slovenský technologický startup elv.ai sa špecializuje na moderovanie diskusií na internete a výrazne ovplyvňuje online priestor, keďže od svojho vzniku skontroloval 15 miliónov komentárov. To znamená, že efektívne kontroluje až tretinu slovenského online trhu. Jeho portfólio zahŕňa klientov ako sú Joj Group, Markíza, News & Media Holding či Refresher.sk, Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku a Všeobecná zdravotná poisťovňa, píše portál Mediaguru.
„Človek zvládne skontrolovať asi 300 komentárov za hodinu, to je však vzhľadom na celkové množstvo príspevkov nedostatočné. Vyvinuli sme preto technológiu využívajúcu umelú inteligenciu, vďaka ktorej dokážeme obsiahnuť tisíc komentárov za hodinu,“ prezradil Jakub Šuster, CEO elv.ai.“
Podľa údajov elv.ai obsahuje približne 25 percent komentárov na stránkach jeho klientov nenávistný, vulgárny či dezinformačný obsah, ale aj spam. Za pomoci svojej technológie identifikoval startup päťtisíc účtov, ktoré šírili nežiaduce obsahy. Každý mesiac spoločnosť monitoruje viac ako milión komentárov na 50 rôznych online platformách vrátane médií, mimovládnych organizácií, firiem a inštitúcií na Slovensku a od leta 2023 aj v Česku.
„Zatiaľ nie je možné, aby si AI bola stopercentne istá, ľudská obsluha je nevyhnutná. Preto máme aj v Česku tím miestnych ľudí, ktorí dokážu správne vyhodnotiť kontext. Vyhneme sa tak skrývaniu komentárov, ktoré umelá inteligencia mylne vyhodnotí ako toxické. Od začiatku je pre nás veľmi podstatné, aby sme pri moderovaní neskrývali niečie názory alebo politické presvedčenie,“ povedal Gabriel Tóth, spoluzakladateľ elv.ai.