Aplikácia Spotify sa snažila rozšíriť svoju ponuku aj o streamovanie podcastov, predaj lístkov na koncerty či vysoko kvalitné audio. Všetky jej pokusy zlyhali, a tak sa stále musí spoliehať najmä na streamovanie hudby. Aj napriek tomu dúfa, že sa jej podarí tvoriť zisk aj inak než predajom hudobných predplatných, keďže ide o veľmi náročnú oblasť podnikania, píše Business Insider.

Dôvod je jednoduchý – čím je hudobná streamovacia platforma úspešnejšia, tým vyššie má náklady. Keď miera predplatných a streamov stúpne, Spotify musí hudobným vydavateľstvám a iným vlastníkom práv zaplatiť úmerne viac peňazí. Spoločnosť uvádza, že im vypláca 70 centov za každý dolár, ktorý zarobí.

Tento spôsob fungovania sa radikálne líši od iných firiem poskytujúcich digitálne predplatné na filmy či softvér. Netflixu napríklad stačí za licenciu k filmu zaplatiť len raz a Microsoft môže vytvoriť novú verziu Excelu a predávať ju neobmedzene.

Aj preto nie sú skutočnými konkurentmi Spotify ostatné hudobné aplikácie, ale platformy od Applu a Googlu, ktoré hudbu považujú prinajlepšom za vedľajší produkt a nemusia sa na ňu z hľadiska zisku spoliehať.

Ďalšie dôležité správy

Spotify
Neprehliadnite

Streamovacia spoločnosť Spotify zníži počet zamestnancov o 17 percent