Aktualizácia: Nie je to umelá osveta, na ktorú by bolo písanie statusov na Pokeci odkázané. Nič také nie je potrebné. Tak hovoria zástupcovia najnavštevovanejšieho portálu Azet.sk o novej súťaži Odkaz dňa. Súťaž o to, koho status sa dostane až na titulku Pokecu, je vraj iba rozvinutím konceptu, ktorý sa už na on-line sám osebe službe ujal. Pre Fwd.sk to uviedol jeden z akcionárov Azetu Karol Gogolák.

Ten tvrdí, že písanie statusov a odkazov sa na Pokeci uchytilo takmer okamžite. Hoci ide o novú funkcionalitu, ktorá je na komunitnej službe Azetu oficiálne nasadená iba dva mesiace, denne podľa Gogoláka pribúda niekoľko desiatok tisíc statusov. "Je to jedna z pridaných funkcionalít v rámci nových profilov, ktoré používatelia prijali veľmi pozitívne," tvrdí Gogolák.

Odkaz dňa je podľa neho hlavne o tom, aby Pokec neprestal po redizajne komunikovať. "Súťaž bola dlhodobo plánovaná, táto forma sa nám javila atraktívna a komfortná," vysvetľuje. Už prvé dni po spustení súťaže podľa neho predpoklady potvrdili.

Spokojnosť so statusmi dáva Azet najavo aj v kontexte prvotnej kritiky, s ktorou používatelia v septembri prijali redizajn Pokecu. Surferi, ktorí prešli na nový Pokec až po ukončení testovania a v beta verzii ho netestovali, mali podľa Živé.sk dočasne problém osvojiť si nový dizajn a funkcionalitu.

Navyše aj keď je Azet s popularitou novej funkcie podľa vlastných slov spokojný, desiatky tisíc statusov denne predstavujú v porovnaní s celkovou návštevnosťou Pokecu stále iba zlomok. Denne totiž podľa AIMmonitora príde na Pokec približne pol milióna reálnych užívateľov.

 


Zverejnené 24. novembra: 

Pokec chce viac statusov

Pred niekoľkými mesiacmi ich písanie iba zavádzal, dnes majú mikroblogy miesto už aj na titulke. Pokec.sk Azetu chce, aby jeho používatelia písali čoraz viac statusov. Zorganizoval si k tomu súťaž. Vyhrá ten, kto na službu pridá najlepšie statusy. Ideálne aj každý deň.

Nová súťaž nabádajúca používateľov k tomu, aby si statusy čo najlepšie osvojili, dostala na titulke komunitnej služby prominentné miesto. Azet pre ňu vyrobil celkom novú rubriku Odkaz dňa, ktorá svieti v strednom stĺpci hneď po príchode na Pokec.sk.

Statusy vraj ľudia na Pokeci zbožňujú (aktualizácia)

Zdroj: Azet.sk

Odkazy, resp. statusy, ktoré chcú používatelia do súťaže prihlásiť, je potrebné zadať do špeciálneho formulára. Princíp je ale podobný ako pri pridávaní štandardných statusov do profilov. V oboch prípadoch ide o to, aby používatelia informovali o niečom, čím sa momentálne zaoberajú. V oboch takisto platí rozsahové obmedzenie na 160 znakov. 

Podmienky pre zapojenie sa do rubriky Azet sformuloval jednoznačne. Kto chce dostať svoj status na titulku, musí byť registrovaný používateľ a mať v profile vlastnú fotografiu. O víťaznom príspevku každý deň hlasujú používatelia. V tom, ako často sa dá do súťaže, ktorej súčasťou sú aj vecné ceny, zapojiť, je už portál benevolentnejší - účasť s novým odkazom je povolená až raz denne.

Novú rubriku spustil Azet v uplynulých dňoch ako prvú väčšiu promoaktivitu týkajúcu sa pridávania statusov, odkazov alebo mikroblogov. Tie sa redizajnom Pokecu stali jednou z najvýraznejších čŕt novej verzie komunitnej služby. V nových rozšírených profiloch majú totiž kľúčovú úlohu. Z predchádzajúcej podoby Pokecu na ne ale používatelia nemusia byť zvyknutí.  Už pred redizajnom síce Pokec s mikroblogmi experimentoval, ale len ako s marginálnou funkcionalitou.

Osvojenie si nových súčastí Pokecu používateľmi je pre Azet v posledných mesiacoch kľúčovou snahou. Od minulého týždňa opäť o niečo viac. Ako upozornilo Živé.sk, stará verzia bola totiž pred niekoľkými dňami definitívne odstavená.

Pokec si aj promoaktivitami pomáha po redizajne, ktorý sa testoval od jari a od septembra je v ostrej prevádzke. Zmeny sú najväčšie v histórii služby. Viac informácií o redizajne Pokecu.

Správu budeme aktualizovať. Fwd.sk zisťuje stanovisko Azetu k súťaži.