Reaguje tak na zistenia, že takmer 74 percent majiteľov domácich miláčikov vo Veľkej Británii púšťa svojim zvieratám hudbu.
Celosvetovo Spotify ponúka zoznamy skladieb, teda playlisty, pre domácich miláčikov vytvorené na základe algoritmov vychádzajúcich z typu zvieraťa a jeho charakteru, teda či je skôr aktívne, alebo pomalé. K dispozícií sú playlisty pre psy, mačky, škrečkov, vtákov a leguánov. Playlist je možné doplniť aj fotkou domáceho miláčika.
Súčasne firma v Británii ponúka podcasty pre psov, ktoré ich majú zbaviť stresu z toho, že ostali doma osamotené. Nahrávka začína hovoreným slovom k psovi, ktorý ho má upokojiť, nasledujú pochvalné vyjadrenia a rozprávanie príbehov nahovorených hercami. Súčasťou je tiež upokojujúca hudba.
Spoločnosť Spotify uviedla, že v prieskume zistila, že jeden zo štyroch majiteľov domáceho miláčika mu púšťa hudbu, keď ostane osamotené. Približne 42 percent majiteľov uvádza, že ich zviera má obľúbený druh hudby. Štvrtina dokonca uviedla, že videla, ako ich miláčikovia na hudbu tancujú.
Spotify vo vyhlásení tvrdí, že ju k tvorbe playlistov pre zvieratá inšpiroval prieskum, podľa ktorého 71 percent ľudí púšťa svojim domácim zvieratám hudbu a podľa ktorého si osem ľudí z desiatich myslí, že sa ich zvieraťu hudba páči.