Okrem reklám a absencie offline režimu plánuje priniesť obmedzenie hudby od vybraných autorov. Tí získajú možnosť rozhodovať o tom, či ich hudba bude voľne dostupná aj pre „free“ verziu, alebo naopak len pre prémiových používateľov.

Ako upozornil server WSJ.com, malo by ísť len o testovanie, vďaka ktorému spoločnosť zistí, či obmedzenie voľne dostupnej hudby ovplyvní prílev nových predplatiteľov. Spotify momentálne rokuje s nahrávacími spoločnosťami o ďalšom postupe.

V minulosti svoju najnovší album 1989 odmietla poskynúť streamovacím službám napríklad speváčka Taylor Swift. Tá ho pôvodne chcela dať na Spotify v premium verzii pre používateľov v Spojených štatoch. Firma to však odmietla a výsledkom bolo, že Taylor Swift úplne odstránila svoju hudbu zo služby.

Viacerí top umelci, najnovšie Adele či Coldplay, odmietajú svoje najnovšie albumy dávať na streamovacie služby, keďže z nich majú ešte menej peňazí ako z digitálneho predaja. Po vydaní novej tvorby zvyknú sprístupniť úvodný singel, album pribudne až neskôr, keď sa vyčerpal obchodný potenciál cez iTunes či predaj fyzických nosičov. 

Spotify má v súčasnosti skoro 80 miliónov používateľov, väčšina z nich využíva bezplatnú verziu. Argumentom Spotify je, že práve vďaka nej získava čoraz viac platiacich zákazníkov, čo sa potom odrazí aj na tržbách umelcov.