Spotify je už úplne bez obmedzení. Nekonečno hudby dostanete aj zadarmo

Spotify Zdroj: spotify.com

Webová hudobná knižnica Spotify v stredu oznámila, že definitívne ruší všetky obmedzenie pre používateľov využívajúcich bezplatnú verziu služby.

Po uplynutí skúšobnej doby tak už budú môcť používatelia na všetkých typoch zariadení počúvať hudbu neobmedzene a v ľubovoľnom počte opakovaní. Prehrávanie skladieb zostane, pochopiteľne, naďalej zaťažené reklamami.

V doterajšom modeli Spotify obmedzovalo webových používateľov využívajúcich free verziu na desať hodín počúvania mesačne, dávnejšie aj na maximálne päť prehraní tej istej skladby.

Ešte vlani v decembri zrušila služba časové obmedzenia pre mobilné zaradenia – aplikácie pre iOS a Android je odvtedy rovnako možné využívať voľne, a teda počúvať hudbu kedykoľvek a v ľubovoľnom objeme.

Čerstvé zrušenie obmedzení na webovom rozhraní môže podľa niektorých webov súvisieť aj s nástupom novej konkurenčnej platformy Beats Music, ktorá oficiálne vstúpi na trh 21. januára.

Na rozdiel do Spotify nebude okrem úvodného týždenného testu ponúkať bezplatný variant. Platiacim zákazníkom (9,99 dolára mesačne) ale poskytne knižnicu s vyše 20 miliónmi skladbami, možnosť sťahovania a sľubuje aj najpresnejší alogoritmus vyhľadávania „súvisiacich“ skladieb.

Beats Music pritom uzatvára ešte pred spustením exkluzívne partnerstvá, najväčšie sa týka kooperácie s telekomunikačnou spoločnosťou AT&T, ktorá svojim zákazníkom službu sprostredkuje za výhodnejších podmienok. Vznikajúca služba zároveň rozbehla masívnu marketingovú kampaň, ktorá by mala zahŕňať aj reklamný spot odvysielaný počas najsledovanejšieho programu roka, amerického Super Bowlu, uvádza TheVerge.com.

V prípade Spotify fungoval aj doterajší biznis model nad očakávania – podľa dostupných informácií predstavoval vlani podiel platiacich zákazníkov spomedzi všetkých používateľov asi štvrtinu. Celkovo Spotify využívalo vyše 24 miliónov ľudí.

Platená verzia streamovacej služby, ktorej mesačné predplatné sa na jednotlivých trhoch líši, zahŕňa možnosť počúvať hudbu v offline režime a bez reklám. Premium si možno po registrácii vyskúšať na 30 dní zdarma. Na Slovensku, kam služby prišla vlani v decembri, stojí 5,99 eura mesačne.