Tržby švédskej firmy Spotify Technology, ktorá prevádzkuje populárnu hudobnú aplikáciu, v treťom štvrťroku prekonali očakávania trhu. Spoločnosť zaznamenala nárast predplatiteľov o 26 percent, k čomu prispeli všetky regióny.

Predpovedá tiež, že na konci roka dosiahne počet jej predplatiteľov 601 miliónov. Informuje agentúra Reuters.

Spotify vykázala za tretí kvartál prevádzkový zisk 32 miliónov eur, prvý kvartálny zisk od roku 2021. Prispela k tomu vyššia hrubá marža a nižšie marketingové a personálne náklady. Konkrétne, hrubá marža sa v období júl až september 2023 zvýšila na 26,4 percenta, čo je o 166 bázických bodov viac ako v rovnakom období predchádzajúceho roka.

Spotify minula viac ako miliardu eur na budovanie svojho podnikania v oblasti podcastov, držala pevne pod kontrolou náklady, pričom začiatkom roka prepustila šesť percent svojich zamestnancov a v júli zvýšila ceny svojich prémiových programov v niekoľkých krajinách.

Aj vďaka tomu sa vrátila k zisku, ktorý za tri mesiace do konca septembra 2023 dosiahol 65 miliónov eur po strate 166 miliónov eur pred rokom.

Aj tržby spoločnosti stúpli, o 11 percent na 3,36 miliardy eur z vlaňajších 3,04 miliardy eur a prekonali prognózy trhu na úrovni 3,33 miliardy eur. Počet aktívnych používateľov v treťom štvrťroku vzrástol o 26 percent na 574 miliónov, zatiaľ čo analytici očakávali, že stúpne na 565,7 milióna osôb.

Počet prémiových odberateľov, ktorí tvoria väčšinu príjmov spoločnosti, vzrástol o 16 percent na 226 miliónov, čo bolo tiež viac ako odhadovaných 223,7 milióna ľudí.

Spotify očakáva v posledných troch mesiacoch roka tržby 3,7 miliardy eur a 235 miliónov prémiových predplatiteľov. Analytici predpovedajú 232,4 milióna prémiových predplatiteľov a tržby 3,69 miliardy eur.

Ďalšie dôležité správy

Zákazníci už svoje obľúbené značky poznajú.
Neprehliadnite

Zákazníci vybrali najobľúbenejšie značky naprieč sektormi. Toto je prvých 10 z nich