Nová služba sa bude volať YouTube Red a predplatné bude stáť desať dolárov na mesiac pri verziách pre desktop a Android, pre konkurenčný iOS bude cena vyššia - 13 dolárov.

Cenový rozdiel môže byť daný tým, že Apple si ponecháva pri predaji aplikácií 30-percentný podiel z tržieb. Nejaké percento si necháva aj Google pri predaji cez svoju platformu Android, v prípade predplatného YouTube Red si však, pochopiteľne môže nechať všetko. Cenovým rozdielom v prospech Androidu zároveň zvyšuje atraktivitu vlastnej platformy.

V Spojených štátoch bude možné novinku vyskúšať od budúcej stredy 28. októbra na mesiac zadarmo, svetový launch by mal nasledovať v dohľadnej dobe.

K funkciám YouTube Red bude patriť aj možnosť uložiť si videá a sledovať ich offline. Na novej platforme by mal pribúdať aj exkluzívny obsah. V pláne je napríklad nová šou s najväčšou hviezdou na YouTube PewDiePie. V programe ScarePewDiePie by malo ísť o strašidelné scénky z videohier, ktorým sa vystaví internetový šoumen. 

Predplatitelia YouTube Red sa zbavia reklamy aj v iných službách ako Gmail, YouTube Gaming či v tento rok predstavenej hudobnej aplikácii YouTube Music. Pri tej získajú predplatitelia ako bonusovú funkciu možnosť prehrávať hudbu v pozadí, teda aj po zatvorení aplikácie.  

Nová služba bude pre YouTube a autorov videonahrávok predstavovať nový zdroj príjmu, napísala agentúra Reuters. „Spotrebitelia prijímajú predplatné obsahu bez reklám neuveriteľnou rýchlosťou,“ uviedol podľa agentúry Reuters obchodný riaditeľ YouTube Robert Kyncl. 

Platené služby ponúkajú aj konkurenčné servery ako Vessel či Vimeo. Autorom videí vďaka tomu odovzdávajú väčšiu časť z príjmov, než akú tvorcovia videí zvyčajne majú z videí sprevádzaných reklamou na YouTube.

Suma 10 dolárov mesačne pri YouTube je vyššia ako stoja videoslužby Netflix či Amazon Prime (súčasťou tej je aj streamovanie filmov a seriálov), streamovacia služba HBO Now stojí v USA 15 dolárov mesačne. No kým tieto tri služby ponúkajú profesionálny obsah a investujú milióny do pôvodnej tvorby, ľudia chodia na YouTube kvôli hudobným klipom, klipom z televízií či lacnej produkcii internetových hviezd, ako je aj spomínaný PewDiePie. Suma 10 dolárov mesačne za služby bez reklamy, ktorá sa dá tak či tak preskočiť po piatich sekundách, sa zdá byť nasadená vysoko.

YouTube je súčasťou novovzniknutej holdingovej spoločnosti Alphabet. Jej dcérskou firmou je aj spoločnosť Google prevádzkujúca rovnomenný internetový vyhľadávač. Server YouTube bude ďalej ponúkať aj štandardný obsah s reklamami. Ten má po celom svete viac ako miliardu divákov.