V spolupráci so službou Storyclash prináša Mediálne.sk zoznam najúspešnejších postov slovenských médií na Facebooku za október, ako aj celkové poradie profilov médií podľa miery ich interakcie.

Celkový počet interakcií meraných stránok tentoraz oproti predošlému mesiacu klesol – o deväť percent, pod úroveň 4,8 milióna.

Z krivky vidno, že v prvej polovici mesiaca engagement rástol, ale prudko klesol po 19. októbri, keď Facebook na slovenskom trhu predstavil svoj testovací Explore Feed, ktorý posty médií (aj značiek) presunul do samostatného prieskumníka. Majú tak nižší zásah ako predtým, čo potvrdzujú aj čísla interakcií. V niektorých dňoch vo zvyšku októbra boli nižšie aj o polovicu ako v septembri.

Slovenský rebríček mal v októbri zároveň nového lídra v objeme interakcií – Nový Čas vystriedali na špici Dobré noviny s vyše 417-tisíc interakciami. Nový Čas bol druhý s vyše 305-tisíc interakciami a na tretie miesto sa z piateho posunuli Aktuality.sk s 249-tisíc interakciami. Aktuality a Dobré noviny boli v top 20 jedinými médiami, ktorým objem interakcií oproti septembru rástol.

V top desiatke sa najvýraznejšie posunul Denník N, ktorý z ôsmeho miesta poskočil na štvrtú priečku, keď zaznamenal viac ako 200-tisíc interakcií. Naopal Refresher, ktorý patrí k webom silno závislým od trafficu z Facebooku, spadol zo šiesteho na desiate miesto so 144-tisíc interakciami, čo bol pokles o 40 percent.

Nad hranicou 100-tisíc interakcií bolo v októbri podľa StoryClash 16 slovenských médií, v predošlom mesiaci ich bolo 19.

Sociálne siete v októbri: Ktorým slovenským médiám a postom sa darilo najviac

Zdroj: StoryClash

Najúspešnejší post mesiaca patril Dobrým novinám, bol ním recept na orechový krémeš. Zaznamenal skoro 21-tisíc interakcií. Na samotnom Facebooku vykonali používatelia podľa analýzy len 107 interakcií, zvyšok sa udial na samotnom webe Dobrých novín, respektíve proaktívnym zdieľaním. Z dát ale nie je jasné, čo vyše 20-tisíc zdieľaní spôsobilo. 

Aj druhý najsilnejší post mali Dobré noviny, v tomto prípade recept na pudingové rožteky. Tretí v poradí bol príspevok Televíznych novín Markízy o tragickej nehode mikrobusu s opatrovateľkami vracajúcimi sa z Rakúska (vyše 15-tisíc interakcií).

Social Media Ranking pracuje s dátami z Facebooku, Google+ a Twitteru. K interakciám analytický nástroj radí „lajky“, zdieľania, komentáre a ostatné reakcie, ktoré získali najzaujímavejšie články.

Storyclash sleduje státisíce stránok na sociálnych médiách po celom svete s cieľom odhaľovať virálne materiály, v nadstavbovej aplikácii aj v reálnom čase, čo má mediálnym domom pomôcť pri každodennej práci s obsahom.

Do interakcií sa radí všetka aktivita používateľov na danej stránke vrátane reakcií pri platených postoch. Investícia do kampaní na Facebooku tak môže výsledky ovplyvňovať.

Výsledky zároveň závisia od toho, aký objem obsahu umiestňujú médiá na dané Facebookové stránky a vstupujú do nich tiež posty, ktoré nesmerujú priamo na web médiá – teda najmä virálne obrázky či videá, často z cudzích zdrojov.