Okuliare Spectacles po stlačení tlačidla nakrútia krátky videozáznam, ktorý sa prostredníctvom bezdrôtovej technológie bluetooth či wi-fi uloží v aplikácii Snapchat.

Okuliare sú prvým hardvérovým produktom od Snapchatu. Nakrúcajú videá s dĺžkou do 10 sekúnd, každé nové stlačenie tlačidla urobí nové video. 

Podľa šéfa spoločnosti Evana Spiegela je výsledok iný, ako sú používatelia zvyknutí pri smartfónoch – kamera využíva 115-stupňové šošovky, vďaka čomu nahraný obraz viac pripomína šírkou pohľad ľudskými očami.

Zariadenie Spectacles sa v určitom ohľade ponáša na okuliare Google Glass, s ktorými už skôr prišla internetová firma Google. Google Glass sú však vybavené aj malým displejom a umožňujú surfovanie po internete. Ich cena činí 1 500 dolárov, upozorňuje agentúra AP.

Spoločnosť Snapchat, ktorá rovnomennú aplikáciu prevádzkuje, ohlásila v rámci správy o okuliaroch Spectacles takisto zmenu svojho názvu na Snap. Zmena názvu odráža skutočnosť, že firma bude ponúkať aj iné produkty ako aplikáciu Snapchat. Názov samotnej aplikácie zostáva bezo zmeny.