Snap po stredajšom uzavretí búrz uviedol, že počet aktívnych používateľov jeho aplikácie vzrástol v prvom štvrťroku medziročne o 36 percent na 166 miliónov. Znamenalo to ďalšie spomalenie z tempa 48 percent v predchádzajúcom štvrťroku a z 63 percent v minulom treťom štvrťroku.
Počet užívateľov bol síce v súlade s predpoveďami niektorých analytikov, trh však dúfal, že firma príde s číslami, ktoré „ospravedlnia“ prudký nárast akcií od ich vstupu na trh.
Akcie firmy sa po správe prepadli o 23 percent a z trhovej hodnoty Snap to ubralo asi šesť miliárd dolárov. Kurz titulu klesol na 17,66 amerického dolára a tesne sa priblížil marcovej emisnej cene 17 dolárov.
Emisia akcií Snap bola najväčším vstupom technologickej firmy na verejný trh od debutu Facebooku v roku 2012 a najočakávanejšou emisiou od burzového vstupu Twitteru v roku 2013. Reakcia akcií na prvé výsledky zverejnené po burzovom debute bola u Snapu obdobná ako u akcií Facebooku a Twitteru. Facebook po zverejnení prvých výsledkov ako verejne obchodovanej firmy zaznamenal pokles o 11 percent a akcie Twitteru sa prepadli o 24 percent.
Snapchat začal činnosť v roku 2012 ako aplikácia umožňujúca používateľom posielať fotografie, ktoré po niekoľkých sekundách zo zariadenia zmiznú. Firma sa od tej doby stala aj tvorcom mediálnych obsahov podobne ako ďalšie veľké internetové spoločnosti. Vlani na jeseň sa začala označovať aj za výrobcu fotoaparátov a premenovala sa na Snap Inc.
Snap musí vo svojom segmente trhu bojovať proti silnejúcej konkurencii, najmä zo strany Facebooku, ktorý sa v roku 2013 usiloval o prevzatie Snapchatu. Od tej doby Facebook začal ponúkať veľmi podobné prvky a aplikácie, najmä na svojej platforme Instagram.
Facebook v apríli oznámil, že jeho aplikácia Instagram Stories, ktorá robí zhruba to isté ako Snapchat, dosiahla 200 miliónov aktívnych používateľov denne. Rast počtu používateľov však mal Snap rýchlejší, uviedla agentúra Reuters.
Výnosy Snap sa za štvrťrok medziročne zvýšili takmer štvornásobne na zhruba 150 miliónov dolárov, skončili ale pod priemerným odhadom 158 miliónov. Boli tiež nižšie ako vo štvrtom štvrťroku, kedy bývajú príjmy z reklám najvyššie. Čistá strata firmy narástla na 2,2 miliardy dolárov zo 105 miliónov o rok skôr.