Snapchat v najbližších dňoch hodlá priniesť novinku zameranú na celebrity a ich profily. Ide zrejme o reakciu na plán Facebooku priniesť obdobný systém miznúcich správ, aký poznáme práve zo Snapchatu.

Celebrity dostanú vlastnú sekciu, ktorú Snapchat nazval ako ,,Official Stories", sa bude v aplikácii zobrazovať oddelene a Snapchat ju bude využívať k zobrazovaniu príspevkov od profilov, ktoré predtým označí ako overené. Obdobnú funkciu predstavili giganti ako Facebook, Twitter či Google+ už v minulosti. Overené profily označujú fajkou. 

Overenie smajlíkom

Snapchat prichádza s overenými profilmi. Odlíši celebrity

Overené profily na Snapchate Zdroj: Screenshot (Nysepost.com)

Overené profily bude Snapchat odlišovať trochu inak. Celebrity dostanú k menám svojich profilov malé smajlíky, tzv. emoji. Nemusí sa pritom jednať len o emotikony, ale ikonky zobrazujúce rôzne predmety. Zatiaľ túto možnosť nevyužíva veľa profilov. Snapchat označil napríklad Jessicu Alba tulipánom, Selenu Gomez srdcom či Calvina Harrisa tigrom. Podľa čoho bude Snapchat tieto ikony generovať, zatiaľ nie je známe. Algoritmus prideľovania bude pravdepodobne náhodný.

Snapchat

Snapchat vznikol v roku 2011 ešte ako aplikácia Picaboo. Odvtedy si dokázal vybudovať veľmi dobré miesto medzi sociálnymi sieťami. Má približne 100 miliónov aktívnych používateľov, ktorí odošlú každý deň asi 400 miliónov, takvaných snapov. Hlavným princípom aplikácie je odosielanie stručných odkazov vo forme fotografií, ku ktorým je možné dopísať krátky text. Je známy tiež tým, že správy sa po zobrazení príjemcom jednoducho odstránia zo serverov Snapchatu (pokiaľ príjemca nevyužije aplikácie na ich zachytenie). Ešte v roku 2013 Facebook Snapchatu ponúkol odkúpenie za 3 miliardy dolárov, čo však Snapchat odmietol.