Sme+ má byť priestorom, kde čitatelia nájdu výber toho najlepšieho z prémiového obsahu denníka Sme a webu Sme.sk.
„Má to byť miesto, kde človek nájde kvalitné čítanie, ktoré vyžaduje primeraný rozsah,“ uviedol pre Mediálne.sk Tomáš Prokopčák, zástupca šéfredaktorky pre Sme.sk a online redakciu.
Nový web sa zameriava na dlhšie rozhovory, reportáže, analýzy, vysvetľujúce texty a investigatívu. „Bude to výber dobrého čítania, ktoré odporúčame,“ pokračoval T. Prokopčák.
Longready prinášajú články, ktoré sú rozsiahlejšie ako bežné spravodajstvo. Sme tvrdí, že súčasné médium musí okrem rýchlych správ prinášať aj tento typ obsahu.
Na Sme+ majú pribúdať viac ako dva – tri rozsiahlejšie texty denne, redakcia ich bude vyberať podľa kvalitatívnych parametrov.
V sekcii je aj externý obsah – objavil sa tam napríklad text od Michala Havrana, ktorý s redakciou spolupracuje, či článok z týždenníka Trend. Ekonomický titul participuje so Sme pri preberaní obsahu už dlhšie. V Sme je financujúcim partnerom menšinového spoluvlastníka Penta, ktorej patrí aj Trend.
Symbolom znamienka „plus“ redakcia Sme dosiaľ označovala vybrané texty na hlavnej stránke. Zaraďovala ich do výberu Čítanie+, práve z neho sa vykľulo Sme+. Sekcia dostane vlastný tematický box aj na hlavnej stránke Sme.sk, pribudne tiež priamy odkaz z navigačnej lišty.
Presmerovanie prémiového obsahu do samostatného výberu podľa T. Prokopčáka nijako neovplyvní ceny webového predplatného. „Spustenie Sme+ nesúvisí s cenou za Piano.“
Sme.sk ponúka naďalej svoje mesačné predplatné ako vlastný produkt za 2,90 eura mesačne, ale predplatiť sa dá aj za 3,90 mesačne v rámci Piana, kde je zapojených viac médií.
Sme.sk si drží pozíciu tretieho najnavštevovanejšieho portálu za Azet.sk a Zoznam.sk. V septembri web vydavateľstva Petit Press evidoval podľa AIM monitora na desktopoch 1 998 590 reálnych používateľov.
Poznámka: Mediálne.sk je súčasťou vydavateľstva News and Media Holding, ktoré patrí finančnej skupine Penta.