Google na podporu online žurnalistiky vyhradil 24 miliónov eur. Celkovo sa do druhého kola prihlásilo 800 projektov, spoločnosť vybrala 124 najlepších, z toho dva zo Slovenska.

Sme uspelo s nápadom na web Sľuby.sk, ktorý bude sledovať, ako sa plnia respektíve neplnia sľuby, ktoré v rámci oficiálnych programov a verejných vyhlásení dali verejní činitelia.

„Verejnosť tak bude mať možnosť kontrolovať, ako dlho sa vyšetrujú závažné korupčné kauzy, ktorí politici unikajú spravodlivosti či na ktoré predvolebné sľuby čakajú občania márne,“ uvádza vydavateľstvo Petit Press.

Podľa Sme môže web zlepšiť informovanosť voličov a zároveň zvýšiť tlak na verejných činiteľov.

Každý sľub na webstránke bude obsahovať základné informácie o kauze či prísľube a časomer odpočítavajúci, koľko ubehlo od vyslovenia sľubu.

Návrh na pridanie nového sľubu do databázy budú môcť pridávať používatelia, ktorí tiež budú môcť upozorniť na splnenie sľubu. Vyhodnocovať návrhy bude administrátor.

Web bude prispôsobený tak, aby sa jednotlivé sľuby dali vkladať na iné stránky či zdieľať na sociálnych sieťach. O splnení sľubu sa odberateľ noviniek bude môcť nechať informovať notifikáciou.

Petit Press avizuje spustenie webu v priebehu roku 2017, fungovať bude pod spravodajským portálom Sme.sk.

Druhý úspešný projekt v DNI prihlásilo zo Slovenska vydavateľstvo N Press (Denník N).  

Aktualizované 18. 11. o 10:28: N Press zaujal Google s platformou REMP (Reader's engagement and monetization platform), na ktorej spolupracuje s vydavateľstvami z ďalších dvoch krajín, českým Internet Info a maďarským Magyar Jeti.

Ide o platformu založenú na open-source nástrojoch, ktorá ma vydavateľom pomôcť lepšie pochopiť a monetizovať ich publikum, zhodnotiť ich obsah a predávať ich služby s využitím najlepších skúseností stránok zaoberajúcich sa elektronickým obchodom.

Finálny výber projektov mal za Google na starosti projektový tím pod dohľadom Rady DNI. Tá je zostavená z odborníkov na oblasť médií, ako aj predstaviteľov Googlu.