Internetová aukčná sieň Aukro.sk ukončí na Slovensku prevádzku. Fungovať bude do konca marca tohto roka, následne budú používatelia presmerovaní na české Aukro.cz.

Stránka zároveň zruší prístup cez pôvodné slovenské registrácie. Web o tom informoval používateľov 2. januára.

K útlmu služby dôjde už 15. januára. Aukro.sk vtedy vypne možnosť nových registrácií, aktivácie účtu a zverejnenia ponúk na predaj tovarov. Už v posledných týždňoch došlo podľa webu k zastaveniu propagácie produktov.

„Aukru sa dlhodobo nedarilo získať na slovenskom trhu dostatočne silnú pozíciu, preto sme sa rozhodli aktivity na Slovensku ukončiť a presmerovať naše služby na www.aukro.cz,“ uviedla aukčná služba. 

Slovenský ebay Aukro.sk končí

Slovenské Aukro štartovalo v novembri 2007. Prevádzkovateľom portálu je košická eseročka Aukro Slovakia, ktorej spoločníkmi sú od roku 2008 holandské firmy MIH Allergo a Myriad International Holdings.

Aukro patrí pod pôvodom poľskú medzinárodnú skupinu internetových aukčných portálov Allegro, ktorú od roku 2008 vlastní juhoafrická skupina Naspers.

Okrem českého Aukro.cz patrí do nej poľské Allegro.pl či maďarský TeszVesz.hu. Allegro má aktivity na celkovo 17 trhoch vrátane Slovenska.

Do skupiny patrí aj najpoužívanejší porovnávač cien na slovenskom internete Heureka.sk a menšie weby TetaBerta.sk a Bezreality.sk. 

Na Slovensku sú viac ako aukčné portály populárne internetové bazáre – z auditovaných je na prvom mieste Bazar.sk s 543-tisíc reálnymi používateľmi v decembri (podľa AIMmonitora). Tradičný printový brand Avizo navštívilo na internete minulý mesiac iba 39-tisíc používateľov. 

Podľa neoficiálneho medzinárodneho merania návštevnosti Alexa.com je najpopulárnejší Bazoš.sk, ktorý nie je zaradený do AIMmonitora. V rebríčku Alexy mu patrí dvanáste miesto najpopulárnejších stránok na Slovensku, v blízkosti portálov Čas.sk a Pravda.sk, ktoré v decembri navštívilo 1,3, respektíve 1,2 milióna používateľov.

Najväčšou internetovou aukčnou sieňou sveta je Ebay.com, na ktorej však čoraz viac vystupuje do popredia priamy predaj nových produktov od profesionálnych predajcov cez funkciu „Buy It Now", na úkor tradičnej aukcie nových či použitých tovarov od bežných spotrebiteľov.