Dostanete zľavu, len ak vás nakupuje viacero naraz. Tak funguje princíp novej služby Zabagateľ.sk. Na Slovensko chce priniesť trend prevzatý zo zahraničia: kolektívne nakupovanie, v rámci ktorého dostanú zákazníci zľavy, pokiaľ sa pre jednu ponuku vyzbiera dostatok záujemcov. Prevádzkovatelia Zabagateľ.sk informovali o spustení e-shopu vo štvrtok na tlačovej konferencii a tlačovou správou.

Nová služba funguje od tohto týždňa. Jej princíp je jednoduchý. Zabagateľ.sk pravidelne predkladá zákazníkom zľavové ponuky, uplatniť sa ale dajú len vtedy, ak o konkrétnu zľavu prejaví záujem vopred stanovený počet ľudí. V prípade dnešnej ponuky je napríklad potrebné, aby sa pozbieralo tridsať ľudí, záujem prejavili zatiaľ štyria. Ak sa žiadaný počet podarí dosiahnuť, zľava sa aktivuje a zákazníci dostanú zľavové kupóny.

Na Slovensko dorazilo hromadné nakupovanie. Zabagateľ.sk chce predávať zlacnený tovar pre veľké skupiny ľudí

Zdroj: Zabagateľ.sk

Služba kalkuluje s tým, že výhodným zľavám zákazníci neodolajú. Na stránke uvádza, že sa snaží prinášať minimálne 50-percentné zľavy na tovar. V tlačovej správe zas prevádzkovateľ, doteraz neznáma Spojka Group, argumentuje, že podobný model sa výborne ujal v zahraničí, mohol by sa preto uchytiť aj na Slovensku.

Paralelne so Zabagateľ.sk odštartoval aj súrodenec novej služby v Česku. Tam pôsobí na doméne Zapakatel.cz a funguje rovnako. Jediný rozdiel sú ponuky, ktoré sa s lokalizáciou menia. V Bratislave ponúka služba momentálne v akcii masáže, v Prahe let balónom.

Rozdiel je v tom, že v ČR Zapakatel nevstupuje do panenského prostredia. Na susednom trhu už niekoľko mesiacov pôsobí napríklad obdobná služba Slevomat.cz alebo Vykupto.cz. O ich biznise v máji písali napríklad Lidové noviny. Informovali, že na nových hráčov zákazníci reagujú mimoriadne priaznivo.

Na Slovensku tento typ obchodu zatiaľ neprerazil, zákazníci sú zvyknutí skôr na klasické e-shopy. Prevádzkovateľ k spusteniu obchodu pripojil údaje z prieskumov, podľa ktorých k hromadným nákupom inklinujú najmä muži.

Priaznivá by situácia na Slovensku mohla byť pre hromadné nákupy v tom, že veľká časť internetovej populácie si už zvykla na nakupovanie cez internet a utráca na ňom v niektorých prípadoch až sumy v stovkách eur. Naposledy túto skutočnosť potvrdil prieskum spoločností Mediaresearch realizovaný pre Slovenskú asociáciu pre elektronický obchod (SAEC).