Miliardár Elon Musk sa čoskoro chystá predstaviť nové, drahšie predplatné pre sieť X, ktoré bude úplne bez reklám. Okrem neho firma plánuje ponúknuť aj lacnejšie prémiové predplatné s plným objemom reklamy. Musk to v piatok uviedol na svojom účte na sieti X. Miliardár hľadá pre bývalý Twitter nové zdroje príjmov, poznamenali zahraničné agentúry. Už zavedené predplatné X Premium nie je úplne bez reklám, no používateľom sa ich zobrazuje výrazne menej.
Bližšie informácie k dátumu spustenia nových verzií predplatného ani jeho ceny Musk nezverejnil. Twitter kúpil takmer pred rokom za približne 44 miliárd dolárov. Odvtedy platforma trpí prepadom príjmov z reklamy, pretože sa inzerenti obávajú negatívneho prostredia pre svoje značky. Musk, šéf mnohých ďalších firiem vrátane automobilky Tesla, niekoľkokrát potvrdil, že sieť, ktorú premenoval na X, zarába na reklame približne polovicu peňazí, než koľko Twitter dostával predtým, ako ho kúpil.
Nový majiteľ sa snaží výpadkom príjmov z reklamy čeliť práve vyšším predplatným. Jedným z už zavedených obmedzení je počet príspevkov, ktoré používatelia denne vidieť bez toho, aby platili poplatok, ktorý v Česku na webe predstavuje 8,78 eura a v aplikácii iOS 10,09 eura mesačne.
Tento týždeň sieť X spustila test s ďalekosiahlymi obmedzeniami pre ľudí používajúcich sieť zadarmo. Na Novom Zélande a na Filipínach tak môžu noví používatelia publikovať príspevky a citovať alebo ďalej šíriť príspevky ostatných len za poplatok vo výške jedného amerického dolára ročne. Neplatiaci užívatelia môžu sieť X používať len pasívne: môžu čítať príspevky, sledovať videá a sledovať ostatných užívateľov. Cieľom je ochrániť sieť pred automatizovanými účtami botov a šíriteľmi nevyžiadaných správ, uviedla spoločnosť.