Seznam.cz opúšťa portálový vzhľad, bude sa podobať na iGoogle

 

Česká portálová jednotka Seznam.cz predstavila koncom minulého týždňa na adrese beta.seznam.cz prvú verziu pripravovaného nového dizajnu. České i slovenské portály dosiaľ dávali dôraz na katalóg internetových stránok a nekonfigurovateľný používateľský servis pozostávajúci najčastejšie z krátkeho spravodajstva, predpovede počasia a doplnkových portálových služieb. Nová verzia Seznamu naproti tomu viac zdôrazňuje vyhľadávanie, so všetkými ostatnými službami môže používateľ ľubovolne manipulovať.

 

V porovnaní s predchádzajúcou podobou stránky, ktorá je stále oficiálnou úvodnou stránkou Seznamu, tak používateľ po novom disponuje podstatne väčšou voľnosťou. Jediným fixným prvkom portálu zostáva vyhľadávač. Všetky ostatné služby - e-mail, TV program, horoskop, linky aj RSS feedy - sa dajú voľne premiestňovať alebo dokonca celkom vypnúť.

 

Seznam tak nadväzuje na trend personalizovaných portálových stránok, ako sú napr. iGoogle alebo Netvibes, ktoré používateľom umožňujú vytvoriť si štartovaciu stránku podľa vlastných potrieb. Takýto model si doteraz ostatné české a slovenské portály vo väčšej miere neosvojili.

 

Prisôsobenie titulky Seznam.cz


Na novej úvodnej stránke Seznamu (1) môže používateľ ľubovoľne premiestňovať alebo vypínať zobrazený obsah. Podobne funguje aj prispôsobiteľná titulka Google pod názvom iGoogle (2). Jedinou fixnou položkou ostáva vyhľadávanie, ktoré sa dá tiež prispôsobiť podľa toho, v ktorých kategóriách návštevník najčastejšie vyhľadáva. Konfigurovateľné položky sa dajú aj úplne vypnúť (3).

 

 

Seznam na novom dizajne pracuje niekoľko mesiacov. O spustení jeho alfaverzie informoval zakladateľ portálu Ivo Lukačovič v piatok na svojom blogu.

 

Seznam je posledným z českej veľkej portálovej trojky, ktorý prichádza s novou podobou úvodnej stránky. Centrum.cz a Atlas.cz, dvojka a trojka na českom trhu, počas uplynulého roka silne napodobnili americké Yahoo!. Centrum.cz v posledných dvanástich mesiacoch redizajnovalo dokonca dvakrát - raz predstavilo novú, modernejšiu podobu stránky a druhý krát sa vrátilo k pôvodnému vzhľadu.