Do 1. júna 2017 Ryan zarábal takmer milión dolárov mesačne - pred zdanením a poplatami. To je zhruba 30-násobok mesačnej mzdy amerického prezidenta a takmer dvojnásobok mzdy priemerného hráča americkej Národnej basketbalovej ligy (NBA), ktorá patrí medzi najlepšie platiace športové ligy na svete, napísal denník The Times.
Všetko začalo v marci 2015, kedy mal Ryan tri roky a jeho rodičia nahrali na internet jednoduché 15-minútové video, ako Ryan otvára krabicu s vláčikom Lego Duplo a začne sa hrať s kockami. V tom čase ako dieťa rád sledoval kanály na Youtube, ktoré hodnotili hračky, a predovšetkým sa rád pozeral na iné deti, ktoré točili videá o lokomotíve Tomáš, tvrdí jeho mama, ktorá neprezradila priezvisko ani bydlisko rodiny.
„Jedného dňa sa ma spýtal: Ako to, že ja nie som na YouTube, keď ostatné deti tam sú? A tak sme sa rozhodli, že to môžeme skúsiť. Vzali sme ho do obchodu a kúpili mu prvé hračku. A tým to začalo,“ priznala jeho mama.
Obrovský komerčný potenciál
Do januára 2016 mal Ryan viac ako milión followerov. V septembri 2016 označil TubeFilter jeho kanál za najobľúbenejší na svete. V súčasnosti má desať miliónov sledovateľov a jeho najsledovanejšie video nazbieralo 16 miliárd miliónov zhliadnutí.
Množstvo detí na celom svete fascinovane sleduje nové videá, ktorá Ryanovi rodičia pridávajú každý deň, a trávia celé hodiny tým, že sa pozerajú, ako rozbaľuje darčeky a občas hovorí ako ich kamarát do kamery. Filmuje sa prevažne cez víkendy, aby to nezasahovalo do jeho školskej výučby. Pôvodným zmyslom videí bolo, že v nich bude Ryan hodnotiť hračky, ale často v nich stíha zrecenzovať viac hračiek naraz. Tým maximalizuje komerčný dopad každej z epizód.
Počet followerov jeho kanála prudko vzrástol po nesmiernom úspechu videa, na ktorom Ryan otvoril obrie vajcia Disney Pixar, a potom za necelých desať minút nadšene prezeral viac než stovkou autíčok, ktorá vajíčko obsahovalo.
Jeho nadšenie môže mať výrazný dopad na predaj. „Ak nejaký produkt získa desať alebo aj dvadsať miliónov zhliadnutí a vy vidíte, ako sa Ryanovi páči, tak sa to odzrkadlí aj na predaji,“ uviedol výkonný riaditeľ portálu Toys, Tots, Pets & More Jim Silver. Web sa špecializuje na hodnotenie hračiek.
Dopad na konzum
Portál The Verge označil Ryanovu show za „zmes nevinného detstva s nekonečným a často zahlcujúcim konzumom“. Ryanove videá obsahujú prvky osobného denníka, keď ukazuje, že má novo ostrihané vlasy, je na narodeninovej párty alebo sa hrá na schovávačku, ale mieša ich s takzvaným „rozbaľovacím videom“, čo je lukratívny a populárny online žáner, v ktorom ľudia rozbaľujú balíčky s novo zakúpenými predmety, ako je elektronika či luxusný tovar.
Ryanov kanál je plný reklám a linkov na produkty, ale Ryanovi rodičia uvádzajú, že všetky hračky, ktoré mu predkladajú, radšej kupujú, než aby ich prijímali ako darček od výrobcov hračiek. Väčšina tých, ktoré Ryan pred kamerou rozbalí a zhodnotí, potom putuje charitám.