Slovenské verejnoprávne médiá sa pripravujú na veľký krok na internet. Viesť by ich pri tom mal šéf Rádia_FM Dušan Vančo. Od 1. júna nastúpil na pozíciu šéfa nových médií v RTVS.
Prvou prioritou bude podľa Vanča obsah a jeho urýchlené preklopenie do on-line podoby. “Potenciál RTVS je obrovský. To, čo ponúka a produkuje, vie byť silným magnetom pre surferov,” uviedol Vančo vo vyjadrení pre Mediálne.sk. Zároveň dodal, že web verejnoprávnych médií vníma ako médium, nie iba ako doplnok.
Už prvé aktivity by mali byť súčasťou projektu spoločného webu RTVS. V súčasnosti je internetové pôsobenie verejnoprávnych médií rozdelené do troch línií - webu rozhlasu, webu televízie a spoločnej informačnej stránky RTVS.sk. Televízia a rozhlas pritom riešili až do spojenia svoje aktivity samostatne, s odlišnými dodávateľmi a rozdielnymi riešeniami.
Vančova práca sa bude zameriavať na strategickú oblasť rozvoja webu. Zodpovedný bude podľa vlastných slov za grafiku, ergonómiu a workflow napĺňania obsahu. Popri novej funkcii naďalej ostáva aj na pozícii šéfa Rádia_FM.
Práve so štvrtým okruhom Slovenského rozhlasu plánuje na tvorbe nových webových konceptov spolupracovať. “To prepojenie má logiku, Rádio_FM má funkčné a overené komunikačné kanály na internete, aplikácie pre mobilné telefóny a relatívne veľa on-line projektov, ktoré sa dajú rozšíriť na celú RTVS.”
RTVS vymenovala šéfa nového médií po tom, čo Slovenský rozhlas začiatkom roka čelil hlasnej kritike za redizajn svojho webu. Práve Rádio_FM bolo v tom čase medzi kritikmi, ktorí výrazne pripomienkovali realizované zmeny, ktoré vyústili aj v odstavenie jeho pôvodného samostatného webu.