Rok a štvrť po spojení český portál Centrum.cz kompletne zhltol svojho partnera Atlas. Od prvého júla nemá Atlas.cz samostatnú doménu, funguje už len ako služba tretej úrovne pod Centrum. Upozornila na to Lupa.cz.
Do štruktúry Centrumu zaraďuje česko-slovensko-chorvátska internetová skupina druhý zo svojich veľkých portálov so zreteľom na návštevnosť. V oficiálnom audite českého internetu NetMonitor by sa podľa Lupy chcelo Centrum Holdings prebojovať na druhú priečku za lídra Seznam. S dvomi samostatne auditovanými značkami to ide ťažšie ako s jednou silnou.
Podobným spôsobom plánuje portálová skupina v Česku začleniť pod jednotný audit aj ďalšie svoje samostatné značky. Pre technologický server potvrdil takéto plány riaditeľ komunikácie Centrum Holdings Jiří Hájek. "Na základe novej stratégie budeme od 1. júla počítať všetky vlastné obsahové, komunitné, komunikačné odborné služby pod doménou Centrum.cz," avizuje Hájek.
Združiť služby pod vlajkou Centrum.cz sa internetová firma rozhodla po porovnaní oboch svojich portálov. Centrum je z nich navštevovanejšie, Centrum Holdings na ňom v uplynulých mesiacoh aj viac pracovalo. Podľa Hájeka to však neznamená, že Atlas na českom internete dožil. "Vždy sme hovorili, že Atlas.cz bude ďalej rozvíjaný ako samostatný produkt," argumentuje hovorca portálov. Atlas.cz bude skrátka cieliť na iné publikum ako Centrum. Jeho používateľom podľa prieskumu nezáleží na tom, či sa služba skrýva pod vlastnou doménou.
S oboma portálovými značkami robí v súčasnosti Centrum Holdings zmeny. Atlas.cz by mal o pár týždňov dostať novú titulku, Centrum má inovovanú homepage už niekoľko mesiacov. Od júla je už nastavená ako predvolená. Viac informácií o redizajne Centrum.cz.
Podobné zmeny realizuje Centrum Holdings aj na Slovensku. V júni spoločnosť prerobila titulku Atlas.sk, Centrum.sk a spravodajské Aktuálne.sk sú na rade ďalšie. Viac informácií o redizajne slovenského Atlasu.