Do výraznejšieho rozvoja portálu Aktuality.sk zameraného na seriózne spravodajstvo sa Ringier pustil koncom roku 2014, keď nabral viacerých novinárov vrátane posíl z konkurenčných médií a redakciu presunul zo Žiliny do Bratislavy.

Švajčiarsko-nemecký vlastník avizuje zámer investovať do Aktualít ďalšie prostriedky s cieľom vybudovať z nich najsilnejší spravodajský web na slovenskom trhu. V rebríčku návštevnosti patrí momentálne Aktualitám druhá priečka za Sme.sk (Petit Press).

„Rozpočet Aktualít zvýšime rádovo o viac ako 30 percent, pričom pôjde o šesťciferné číslo. To bude v prvej fáze. Následne uvidíme, čo urobíme v ďalšom kroku,“ povedal M. Dekan v rozhovore pre denník Sme.

Ringier mieni získať do redakcie ďalších novinárov – nájsť ich chce napríklad aj v Novom Čase, ale tiež u konkurencie, plus si vychovávať vlastných.

Prvým krokom pri rozvoji Aktualít bude posilnenie obsahu– tentoraz aj o regionálne spravodajstvo, v ktorom má pred Aktualitami náskok Sme vďaka redakciám po celom Slovenskom pripravujúcim týždenníky My.

„Nie je tajomstvom, že Aktuality chceme posilniť aj v regiónoch. Zatiaľ nepadlo rozhodnutie, či pôjde o malé interné redakcie, alebo externých novinárov,“ načrtol M. Dekan.

Budovanie silnejšieho portálu smeruje logicky k spoplatneniu obsahu, ku ktorému sa Aktuality.sk dosiaľ neodhodlali – koncepciu bezplatného online obsahu uplatňuje Ringier pri všetkých tituloch na Slovensku, so spoplatnením však má skúsenosti z iných trhov.

O zámere zaviesť paywall na Aktualitách hovoril už dávnejšie v rozhovore pre Forbes šéf slovenského Ringieru Milan Dubec. Podľa aktuálneho postoja vydavateľa je to ale stále otázka budúcnosti.

„Na to, aby sa to mohlo stať, vydavateľ musí platenému obsahu uveriť. Denník Bild v Nemecku, ktorý sme v minulosti úspešne spoplatnili, nám dáva platformu na ďalšie rozširovanie. V minulosti sme sa k spoplatneniu stavali rezervovane, no teraz nastal na to správny čas,“ uviedol M. Dekan s tým, že je presvedčený o spoplatnení Aktualít v horizonte dvoch až troch rokov. Zároveň verí, že priestor na trhu pre ďalšie spoplatnené médium existuje napriek tomu, že konkurencia je v tomto smere napred – peniaze za online články si pýtajú Sme, Denník N či .týždeň.

Ringieru po odpredaji printov zostane výhradne digitálne portfólio – v obsahových weboch zahŕňa popri Aktualitách weby ako Šport.sk, Živé.sk či Noizz.sk. „Plánujeme uviesť aj nové značky,“ priblížil M. Dekan, ktorý pripomína popri platiacich čitateľoch ďalšie piliere digitálneho podnikania – transakčný biznis, kde je zástupcom napríklad komunitný Pokec, a príjmy z klasickej a riadkovej inzercie.

Ringieru podľa šéfa spoločnosti rastie napríklad segment občianskej inzercie (Bazar.sk a ďalšie portály). „Zároveň sa plánujeme pozrieť aj na platené služby. Tie sme už slušne rozbehli pri službe Pokec. Plánujeme to rozšíriť aj na naše obsahové tituly,“ doplnil M. Dekan, ktorý nevylúčil ani nové akvizície zo strany Ringieru.

Pozn.: Mediálne.sk je súčasťou vydavateľstva News and Media Holding.