Ringier získal od Petit Pressu portál Napizzu.sk aj s databázou zákazníkov. Podrobnosti ani cenu transakcie podľa dohody strany nezverejnia.

Službu Napizzu.sk prepojí Ringier od 1. októbra so svojím portálom Bistro.sk, ktorý je jednotkou na trhu online donáškových služieb jedla. Zákazníkov bude Napizzu.sk presmerúvať na Bistro.sk. Používateľov aj zapojené reštaurácie chce dovtedy vydavateľstvo informovať o zmene.

„Akvizíciou NaPizzu.sk robíme ďalší krok v posilnení najúspešnejšej donáškovej služby na Slovensku. Bistro.sk už teraz využíva viac ako 350-tisíc spokojných zákazníkov a ja verím, že k nim pribudnú aj zákazníci portálu NaPizzu.sk,“ povedal generálny riaditeľ Ringier Axel Springer Milan Dubec.

V prípade Bistro.sk a Napizzu.sk existuje prekryv – viaceré reštaurácie sú zapojené v oboch službách súčasne. Na Bistro.sk momentálne Ringier eviduje 675 zapojených reštaurácií.

Biznis s online donáškou funguje na princípe provízie – reštaurácie platia z ceny objednávky časť platby zákazníka v prospech sprostredkovateľa. Doplácať si môžu aj ďalšie služby, ako zviditeľnenie reštaurácie v katalógu, newsletter pre zákazníkov a podobne. Zároveň šetria na tom, že nemusia budovať vlastný online objednávkový systém.

Ringier posilňuje v online donáškach, k Bistru prikúpil Napizzu.sk

Napizzu.sk Zdroj: napizzu.sk

Aká je výška provízie pre prevádzkovateľov objednávkových portálov, nie je oficiálne známe. V podobných typoch služieb ide zväčša o podiel do zhruba desať percent, môže závisieť aj od individuálnych podmienok.

„Výšku províziu transparentne komunikujeme zapojeným reštauráciám. Pričom všetky reštaurácie dostávajú v zmluvách rovnaké podmienky spolupráce. Tie obsahujú aj rôzne bonusy, ktoré môžu reštaurácie po splnení podmienok získať a na základe toho ovplyvniť výšku provízie. Väčšina reštaurácií plní všetky tieto podmienky,“ vysvetľuje hovorca Ringieru Peter Porubský. 

Ringier sa v segmente online objednávok jedla posilňoval už v predošlých mesiacoch. V roku 2017 získal svojho najväčšieho konkurenta DajmeJedlo.sk, ktorý takisto zintegroval pod Bistro.sk.

Tento rok zas Ringier prevzal portál Ham.sk, ktorý sa zameriava na donášku jedla v Bratislave a Košiciach. Službu nový vlastník zatiaľ zachoval v jej pôvodnej forme.

Svoj portál Bistro.sk spustil Ringier v novembri 2013. Služba sa radí do kategórie priamych platieb zákazníkov, je teda mimo klasického biznisu vydavateľstva zameraného na novinovú či riadkovú inzerciu. Ringier neuvádza, aký podiel na celkových tržbách mu segment okolo Bistro.sk prináša. Tržby Bistro.sk podľa vydavateľstva medziročne rastú o 53 percent.

Ringier sa tento rok rozhodol oklieštiť podnikanie na Slovensku v segmente printových titulov a zamerať sa výhradne na digitálny trh. Podnikateľovi Antonovi Siekelovi predal najčítannejší denník Nový Čas, časopisové portfólio vydavateľstva získal konkurenčný News and Media Holding (pod ktorý patrí aj Mediálne.sk).