Reštaurácie.sme.sk po roku fungovania začínajú experimentovať s crowdsourcingom a mobilmi. Gastronomická služba denníka Sme.sk dala začiatkom leta hodnotenie reštaurácií do rúk používateľom, teraz sa ich snaží súťažou motivovať, aby sa zapojili. Má aj novú iPhone aplikáciu.
Hodnotenie reštaurácií používateľmi funguje na Reštaurácie.sme.sk niekoľko týždňov, letná súťaž na jeho podporu je spustená od augusta. Jej mechanizmus je jednoduchý - kto ohodnotí aspoň jeden podnik, má šancu vyhrať. Ceny sú tematické. Každý deň je v hre poukážka do reštaurácie, celková hlavná výhra je tasting menu v reštaurácii Camouflage.
Silné promo zabezpečuje gastroweb hodnoteniam najmä na materskom portáli. Výzva obodovať stravovacie zariadenia sa už niekoľko dní objavuje v jednom z promoboxov na titulnej strane Sme.sk, okrem toho na portáli rotuje bannerová kampaň. Možnosť hodnotiť reštaurácie a vyhrať ceny podľa autorov projektu funguje. V tlačovej správe Reštaurácie.sme.sk uvádzajú, že za prvý augustový týždeň pribudlo dvetisíc hodnotení.
Zdroj: Sme.sk
Pomôcť aktivite používateľov sa snažia Reštaurácie.sme.sk aj nastavením systému bodovania. Od používateľov vyžaduje iba udelenie bodov v štyroch kategóriách - jedlo a pitie, obsluha, atmosféra a pomer ceny a kvality. Napísať k reštaurácii aj recenziu je povolené, no nie povinné. Ďalší surferi môžu hodnotenie ovplyvniť vyjadrením súhlasu alebo nesúhlasu s konkrétnym bodovaním.
Reštaurácie zobrazujú hodnotenia od používateľov na titulnej stránke. Možnosť zoradiť podniky podľa hodnotenia zatiaľ nie je k dispozícii, podľa šéfa projektu Ľubomíra Jochima by časom mala pribudnúť.
Takáto možnosť navyše už je dostupná v iPhone aplikácii Reštaurácie.sme.sk. Tú web zverejnil pred týždňom. Podľa tlačovej správy sa v prvý deň stala najsťahovanejšou bezplatnou aplikáciou na Slovensku.
Aplikácia vznikla v spolupráci s Kofolou ako reklamným partnerom. Umožňuje vyhľadávať podniky, zobrazuje k nim základné informácie a kontakty, otváracie hodiny a menu. Benefit pre Kofolu - aplikácia umožňuje filtrovanie podnikov podľa toho, či predávajú tento nápoj.
Možnosť hodnotiť podniky na rozdiel od webu v aplikácii zatiaľ dostupná nie je, jeho pridanie sa plánuje v najbližšej dobe. “Malo by pribudnúť do iPhonu zhruba do mesiaca,” uviedol Jochim pre Mediálne.sk.
Reštaurácie.sme.sk vznikli ako malý startup na jar 2010. Už v lete ich kúpil Petit Press a začlenil ich pod Sme.sk.