Aktualizácia: Hibernácia Marketér.sk sa čoskoro skončí. Tak hovorí vydavateľstvo Ecopress o budúcnosti jedného zo svojich ťažiskových internetových projektov. Nový človek, ktorý by Marketéru šéfoval po odchode niekdajšieho zakladateľa Tomáša Tokarčíka, je vraj už na obzore.
"Výber editora sa blíži do záverečnej fázy. Onedlho bude Marketér fungovať tak, ako by mal," povedal pre Mediálne.sk o hľadanej náhrade šéf internetových projektov Ecopressu Martin Kolesár.
Podrobnosti o novom človeku vydavateľstvo zatiaľ neprezráda. Šéfredaktor denníka Hospodárske noviny Peter Vavro hovorí o výberových konaniach ako o internej záležitosti Ecopressu. Venovať sa personálnym otázkam prostredníctvom médií je podľa neho neadekvátne.
Zmenou podľa Vavra prejde štruktúra webu aj jeho fungovanie. Marketér.sk by sa mal viac prepojiť s materskými Hospodárskymi novinami a spravodajským serverom HNonline.sk. Zmeny by sa mali prejaviť aj vo výrobe obsahu. Na tej by sa mali do budúcna viac podieľať špecializovaní redaktori z Hospodárskych novín.
Vavro však pripúšťa, že Marketér momentálne nie je priorita. Tou je pre Ecopress príprava nového on-line projektu zameraného na servisné a poradenské informácie. Podrobnosti o ňom vydavateľstvo zatiaľ neupresňuje.
Zverejnené 26. mája:
Tri týždne po odchode zakladateľa Marketér.sk pustne
Po troch týždňoch hľadania nového šéfa funguje spravodajský server Marketér.sk stále v provizóriu. Nástupcu niekdajšieho editora Tomáša Tokarčíka web o médiách a reklame zatiaľ nemá. Na serveri, ktorý mal bezproblémovo fungovať aj bez šéfa, ostávajú po personálnej zmene neaktualizované rubriky a podvyživené spravodajstvo.
Na Marketéri vychádza v priemere jedna správa denne. Server žije takmer výhradne z agentúrneho spravodajstva, miestami ho dopĺňajú texty z iných zdrojov vydavateľstva Ecopress. V zozname správ na titulke stále vidno aktuality zo začiatku mája.
Krok s dobou nedrží ani vizuálne dominantná rubrika Kreatívne riešenie. Aj koncom mája v ňom stále svieti príspevok z 30.apríla.
Najdlhšie chválená kampaň na Marketér.sk - na titulke od konca apríla
Na voľnobeh mal Marketér pôvodne fungovať z nutnosti len dovtedy, kým sa objaví iný vhodný kandidát na pozíciu editora. Toho plánovalo vydavateľstvo nájsť čo najskôr. Dnes ho už nehľadá, inzerát na obsadenie pozície z HR rubriky HNonline zmizol.
Ecopress už začiatkom mesiaca hlásil, že Marketér bude určitý čas fungovať bez editora alebo iného redakčného zázemia. Zároveň tvrdil, že vzdať projektu sa ani po odchode jeho zakladateľa nemieni. Už v čase odchodu zakladateľa sa rozbehlo volanie po novom človeku.
Tomáš Tokarčík z Ecopressu odišiel k 30. aprílu, po dvoch rokoch. Marketér.sk založil ešte ako študentský projekt, Hospodárske noviny ho neskôr akvizoval pre svoj webový rozvoj. Viac informácií o personálnom oslabení Marketér.sk.