Každoročne bývajú zimné mesiace najsilnejším obdobím návštevnosti webov. Tak je tomu aj túto sezónu, kedy v novembri online populácia znovu medzimesačne podrástla z 3,664 na 3,679 miliónov reálnych užívateľov (RU).

Heureka na vyšších priečkach

Medzimesačné rozdiely v počte RU boli v prvej trojke slovenských publisherov znova maximálne len v jednotkách percent, pričom všetci rástli. Najväčším prevádzkovateľom bol znova Ringier s 3,3 milióna RU, nasledoval Zoznam s 2,99 milióna RU a trojku uzavrel mediálny dom News and Media Holding (NMH) s 2,80 milióna RU. NMH znova obhájilo aj najvyšší počet pageviews (PV), až 533 miliónov.

Najväčšie zmeny v prvej dvadsiatke zaznamenal vydavateľ CEN, pod ktorého patrí web ta3.com. S nárastom takmer 27 percent zasiahol až 1,11 milióna reálnych užívateľov. Naopak najväčší podiel RU stratil Global24 s webmi dnes24.sk a sport7.sk, ktorý sa prepadol o viac ako 7 percent a stratil takmer 130-tisíc užívateľov.

V rebríčku top 20 webov narástli najviac Webnoviny.sk o 15 percent. V predvianočnom období sa na vyššie priečky prebojovala znova Heureka.sk s takmer 12-percentným medzimesačným rastom.

V novembri klesli len Markiza.sk o 2,24 percenta a Dobrenoviny.sk o 1,6 percenta. Tie však v októbri zaznamenali najrýchlejší rast.

Milión užívateľov pre Čas pre ženy

Napriek miernemu poklesu medzi ženskými webmi naďalej kraľuje ČasPreŽeny.sk so zásahom až 1 milión reálnych užívateľov. V prvej desiatke najviac rástla Wanda.sk, ktorá pritiahla o 42 percent viac reálnych užívateľov ako v októbri.

Naopak, najprudší prepad medzi všetkými zaznamenal Zenskyweb.sk, ktorý klesol o viac ako 40 percent a zasiahol 44-tisíc reálnych užívateľov.

Video naďalej rastie

Najsilnejším streamom, čo do zásahu aj počtu prehratí, zostáva Pluska.sk s 1,27 milióna RU. Stream Hnonline.sk zaznamenal najvyšší rast až o 53 percent a tak presiahol 500 tisíc RU. Naopak Zoznam.sk a Markiza klesli o 16 percent a 14 percent.