Rádio_FM spustilo nový web

Zdroj: radiohlavy.sk

Hudobný okruh Slovenského rozhlasu Rádio_FM po dlhšej dobe vyvinul novú internetovú aktivitu. Nejde o nový web alternatívneho rádia – ten je naďalej umiestnený v rámci hlavnej stránky inštitúcie rozhlas.sk, ktorej nová podoba „oslávi“ budúci mesiac prvé narodeniny. Štvrý okruh SRo v pondelok spustil špeciálnu microsite k najnovšiemu ročníku hudobnej súťaže Radio_Head Awards na doméne radiohlavy.sk

Web slúži okrem poskytovania základných informácií o súťaži a ukážok nominovaných skladieb ako centrálne miesto pre hlasovanie poslucháčov. Oproti predchádzajúcím ročníkom je novinkou väčšie prepojenie na sociálne siete. 

Používatelia, ktorí chcú hlasovať za album, singel, nováčika a kapelu či interpreta roka, sa môžu zaregistrovať cez web súťaže, alebo po novom aj cez konto na Facebooku, Twitteri a Googli (ktoré má napríklad každý používateľ Gmailu). Ako offline alternatíva pre hlasovanie sú opäť k dispozícii SMS správy. 

Rádio_FM spustilo nový web

Hlasovanie prebieha v dvoch kolách – od tohto pondelka do 22. januára môžu poslucháči vyberať z longlistov päť nominácií, následne – až do 12. februára sa budú určovať víťazi z päťčlenných shortlistov. Rádio_FM oficiálne vyhlási výsledky 4. marca.

Social-networkingovou novinkou štvrtého ročníka súťaže je aj väčšie prepojenie na na Slovensku nie veľmi populárnu sieť Twitter. Používatelia s kontom na Twitteri môžu pri komentovaní súťaže využívať špeciálny hashtag #rha2011. Rádio okrem toho ponúka trom poslucháčom možnosť živého komentovania súťaže cez Twitter v deň odovzdávania cien prostredníctvom „Twitter passu“, ktorý sa dá vyhrať v sekcii akreditácií. Vstupenka umožní voľný vstup do priestorov, kde sa Radio_Head Awards budú odovzdávať.

Prepojenie súťaží so sociálnymi sieťami je v súčasnosti trend aj v televíznej brandži. Najlepším príkladom intenzívneho prepojenia je aktuálny castingový hit The Voice, pri ktorom hviezdna porota prostredníctvom tweetov komentuje vystúpenia súťažiaciach. Televízia NBC, ktorá vlani vysielala prvú sériu súťaže v USA, zamestnala aj špeciálnu „reportérku“ pre sociálne siete, ktorá počas vysielania šou komentovala, o čom práve diskutujú používatelia. Súťaž bude tento rok vysielať aj televízia Markíza spolu s českou Novou.

Rádio_FM spustilo nový web