Zmeniť homepage je iba prvý krok. Po redizajne titulky chce najväčší slovenský jobportál Profesia.sk v zmenách pokračovať. Pre Fwd.sk to uviedla produktová manažérka kariérneho webu Zuzana Moussaová.
V najbližších dvanástich mesiacoch plánuje Profesia.sk zapracovať do slovenskej verzie stránky aj jej zahraničných mutácií hneď niekoľko zmien. Podľa Moussaovej je čas popracovať na servise pre firmy aj pre uchádzačov.
Potenciálnych zamestnávateľov odsunula Profesia pred pár dňami redizajnom z titulnej stránky do úzadia, najbližšie im to chce kompenzovať zjednodušeným verbovaním nových pracovníkov a prepracovanejšou funkcionalitou. Záujemcom o zamestnanie chce zas zjednodušiť pridávanie životopisov a vyhľadávanie ponúk práce.
Okrem nadchádzajúcich plánov okomentovala Moussaová aj minulotýždňové zmeny. Tie sa udiali takmer presne rok po tom, čo Profesia menila titulku naposledy. Podľa produktovej manažérky to ale neznamená, že by bol rozostup medzi zmenami prikrátky. Treba totiž držať krok s trendami vo webdizajne, tvrdí. "Neustále sledujeme trendy. Ak sa osvedčia pri testovaní, aplikujeme ich," uviedla pre Fwd.sk.
Zároveň hovorí, že redizajn nebol v tejto fáze pre jobportál nutnosťou. Profesia si ho dovolila skôr ako imidžovku. Podľa Moussaovej skrátka nebol dôvod nenahradiť staršie prvky novšími. "Zmeny privítali najmä internetovo zdatnejší používatelia, no naďalej je jednoduché aj používanie pre menej tých zdatných," tvrdí.
Práve z aktuálnych dizajnových trendov podľa Moussaovej Profesii vyšlo aj nové usporiadnie homepage. To sa zameriava primárne na uchádzačov o prácu a zamestnávateľom a firmám dáva priestor až vo vnútri webu. Za kľúčové to produktová šéfka považuje aj preto, že na Profesii práve záujemci o prácu tvoria 98% návštevnosti.
Najnavštevovanejší slovenský kariérny web zmenil dizajn portálovej homepage minulý týždeň po niekoľko týždňov trvajúcich prípravách a testovaní. Predtým sa profesia zmenila vlani koncom leta po troch rokoch v rovnakej podobe. Viac informácií o redizajne.