Menučka.sk sa podobne ako predtým Obedovat.sk špecializujú primárne na denné menu. „Základom je rýchle a jednoduché zobrazenie denného menu v okolí aktuálnej polohy, vyhľadanej adresy či v okolí konkrétneho bodu,“ hovorí K. Slašťanová, ktorá firmu prevádzkujúcu web vlastní spolu s Janou Rybákovou.

Používateľom ponúka web Menučka.sk možnosť označovať obľúbené reštaurácie a mať tak po ruke menu uprednostňovaných zariadení či generovanie vlastných linkov s ponukou pre konkrétnu firmu alebo adresu, ktoré možno zadať do prehliadača priamo.

Stránka zatiaľ nemá vlastnú aplikáciu, pracuje však s responzívnym dizajnom pre komfortnejšie používanie na mobiloch. K portálu Menučka.sk sa viaže blog o zaujímavostiach z gastronómie a YouTube kanál.

Pribudol nový web s denným menu. Od bývalej šéfky Obedovať.sk

Zdroj: Sisteo

Predošlá slovenská jednotka v segmente Obedovať.sk fungovala do novembra 2014, keď na slovenský trh vstúpila spoločnosť Zomato. Indický investor portál od Creative Web odkúpil, podobnú akvizíciu urobil aj na českom trhu, kde získal web Lunchtime.cz, kde bol Creative Web väčšinovým vlastníkom od roku 2012. Za portály zaplatilo Zomato spolu 2,44 milióna eur.

Služba Zomato je odvtedy dostupná aj u nás, nezameriava sa len na dennú menu, ale mapuje všetky reštaurácie podľa lokalít či typu kuchyne a používateľov necháva napríklad zdieľať fotografie jedál na nástenke či hodnotiť podniky.

Zomato sa pri vstupe na tuzemský trh netajilo ambíciami vybudovať najväčší zdroj informácií o reštauráciách na Slovensku a v Česku, spoločnosť pritom deklarovala, že do rozvoja investuje ďalších 2,5 milióna dolárov.

Konkurencia Zomatu zostala aj medzi lokálnymi hráčmi, z ktorých je v súčasnosti pravdepodobne najnavštevovanejším agregátorom menu reštaurácií web Sme - reštaurácie.sme.sk (Petit Press). V júni tohto roka podľa AIM monitora stránku navštívilo vyše 135-tisíc reálnych používateľov. 

V prevádzke je však aj množstvo ďalších stránok - portál Menu.sk patriaci pod Atlas.sk (Centrum Holdings), dlhodobo funguje aj web Gastromenu.sk, kde sú takisto zhromaždené jedálne lístky podnikov, ale aj menej známe stránky ako Papanica.sk či SuperObed.sk.

Biznis model webov funguje spravidla na totožnom princípe – za prezentáciu denného menu platia reštaurácie pravidelné poplatky.