Amazon síce presné čísla počtu prehratí nezverejňuje, spoločnosť však informovala, že úvodnú časť The Grand Tour si pozreli milióny divákov v USA, vo Veľkej Británii, v Nemecku, Rakúsku a Japonsku.

V uvedených teritóriách je dostupná služba Prime Video, v rámci ktorej Amazon exkluzívne uviedol motoristickú šou v piatok minútu po polnoci.

Internetovú reláciu budú môcť vidieť na oficiálnej platforme aj ďalší diváci, Amazon len nedávno ohlásil so svojou streamingovou službou globálnu expanziu, ktorú chce realizovať ešte v decembri tohto roka.

V rebríčku sledovanosti originálneho programu predstihol The Grand Tour aj dosiaľ najsledovanejší program Amazonu The Man In The High Castle, píše Deadline.com.

Ďalšie časti motoristickej šou bude Amazon vypúšťať v týždňovej periodicite, pripravených má ešte 11 dielov v rámci prvej série. Minimálny počet sérií sú tri.

Amazon pri The Grand Tour sľúbil to, čo dodržal – teda, že sa pokúsi priniesť kvalitný obsah a prekoná aj latku pomyselného predchodcu Top Gear, v ktorom trojica moderátorov figurovala predtým.

The Grand Tour je dostupný v 4K rozlíšení a veľkoleposť produkcie podčiarkuje asi štvornásobný rozpočet oproti BBC, ktorá produkuje Top Gear. Podľa informácií z brandže stála prvá séria 200 miliónov dolárov.

Štúdiovú časť relácie nakrúcajú tvorcovia v prenosnom stane na rôznych lokáciách so živým publikom. Relácia tak cestuje z Kalifornie, cez africký Johannesburg, Škótsko až do Dubaja, ktorý je poslednou zastávkou.