Web je lepší ako appka
Prístup na internet z mobilných zariadení sa stáva dominantným spôsob pripájania na sieť (v Amerike to je 60 percent). Kto neprispôsobil svoje webstránky mobilom a tabletom, riskuje, že používateľ nebude mať chuť nepohodlne zoomovať na štandardnej stránke. Riešenia – najmä v prípade spravodajských serverov - sú dve: optimalizovaný web alebo aplikácia. Ako píše Digiday, za rastom mobilných prístupov síce sú aplikácie, no v prípade spravodajských stránok je lepšie staviť na mobilom prispôsobený web ako appku. Medzi top 25 aplikáciami za jún (v USA) sa podľa ComScore neobjavila ani jedna spravodajská. Aj ďalšie prieskumy potvrdzujú, že návštevnosť pri news weboch prichádzala oveľa viac z prehliadačov ako vlastnej aplikácie. Znamená to aj to, že internetové noviny by mali viac využívať sociálne siete ako Facebook, ktorý preferovane zobrazuje v news feedoch redakčný obsah.
Amazon chce konkurovať Googlu
Amazon by mohol začať konkurovať Googlu pri predaji reklamy. Podľa Wall Street Journalu chystá ešte tento rok uvedenie vlastného reklamného systému, ktorý by fungoval najprv na vlastných stránkach online predajcu, kde už v súčasnosti ponúka inzertný priestor – vrátane reklamy cez kanál Googlu. Podľa odhadov EMarketer Amazon má z tejto reklamy už v súčasnosti miliardu dolárov ročne. Hlavnou výzvou by bolo dostať in-house reklamný systém na ďalšie weby, tak ako funguje platforma Google AdWords.
Čo priniesol maratón Simpsonovcov
Maratón všetkých častí Simpsonovcov na americkej stanici FXX, ktorý sa začal minulý štvrtok, priniesol televízii zo skupiny Fox výrazný nárast sledovanosti. Denný rating stúpol zo 100-tisíc na 624-tisíc vo všeobecnej cieľovej skupine. FXX odvysiela po sebe 552 častí z 25 sérií (trvať to bude celkovo týždeň a pol), neskôr budú dostupné aj na webe. Ako píše The Verge, kanál sa dopustil hriechu – staršie časti boli orezané, aby sa dali roztiahnuť na pomer strán 16:9. Seriál sa začal vyrábať v tom formáte až od roku 2009, teda od 20. sezóny. Na druhej strane Simpsonovci prešli digitálnou úpravou, vrátane vylepšenia farieb.

Simpsonovci Zdroj: SITA/AP
Yahoo natívne
Yahoo bude ponúkať vlastné riešenie pre takzvanú natívnu reklamu (články sponzorované firmami) aj na weboch tretích strán. Box, pripomínajúci podľa AdAge.com Sponsored Stories na Facebooku, mieša vlastné články vydavateľa spolu s platenými textami. Vydavatelia budú dostávať peniaze podľa klikov.
E-shop uspel. Vďaka dotáciám a poukážkam
Nemecký magazín WirtschaftsWoche priniesol zaujímavý príbeh o majiteľoch internetového predajcu Zalando, ktorý sa tento rok zrejme chystá na burzu. Magazín spolu s verejnoprávnou televíziou informuje, že navonok úspešne sa tváriaca firma je najväčším poberateľom dotácií v maloobchode. Firma mala dostať až 35 miliónov eur. Nemeckí novinári tiež zistili, že firma uplácala bloggerov, aby títo písali o firme alebo vkladali na svoje stránky odkazy na e-shop, s cieľom zlepšiť jeho pozíciu vo vyhľadávačoch. Za to mali dostať nákupné poukážky. Internetový predajca reagoval, že štátne dotácie zodpovedajú veľkosti firmy, ktorá vytvorila 7-tisíc pracovných miest. A posielanie darčekov blogerom je vraj úplne bežná prax – títo podľa firmy s nimi môžu naložiť, ako chcú, píše Meedia.de.