Štyri milióny ľudí si pozrelo video, ako si dvojročné dieťa vychutnáva kuracie nugetky a hranolčeky, zatiaľ čo tri milióny ľudí sledovalo jeho šesťročného súrodenca, ako sa s vervou púšťa do hamburgera z fast foodu.
Obe videá sú súčasťou youtubového kanálu, kde rodina Candoovcov pravidelne uverejňuje videá, vďaka ktorým zarába peniaze jedením pizze, vyprážaných kurčiat či instantných rezancov.
Biznis model je jednoduchý – stačí si zadovážiť jedlo, nafilmovať sa pritom, spraviť niekoľko detailných záberov na príťažlivo a lahodne vyzerajúce kúsky pokrmu a zavesiť to na internet.
Gastrotrendy
Existuje viacero podkategórií potravinových kanálov. Jedným z konceptov je „What I Eat In A Day“ – celebrity, herci, modelky, internetové hviezdy, ale aj bežní ľudia zhŕňajú, čo a koľko jedla v daný deň presne skonzumovali. Spravidla tak propagujú konkrétny životný štýl alebo formu stravovania, napríklad vegánstvo.
Treba ich však brať s rezervou a vnímať skôr ako inšpiráciu, pretože väčšina rodín nemá finančné prostriedky a možnosti sa nepretržite stravovať organickou stravou ako prestížne a bohaté topmodelky, upozorňuje blog, ktorý analyzoval jednotlivé gastrotrendy na YouTube.
Videí s receptami sa na internete nachádza pomaly viac ako tých s mačkami. Jeden z najznámejších kanálov je Tasty, ktorý produkuje krátke a zjednodušené videá. Diváci ich zvyknú
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?