Webové sídlo denníka Pravda
Pravda.sk získalo včera novú podobu, spravodajstvo teraz podáva vo "vzdušnejšej" a prehľadnejšej forme. Podľa riaditeľa multimediálnych služieb denníka Pravda.sk Jana Josefa Kubíčka je redesign súčasť septembrových zmien, ktoré majú dať stránke nielen novú formu, ale aj priniesť nové služby a produkty.
Nový web má vytvoriť aj zázemie pre budúcu užšiu spoluprácu internetových stránok periodík a internetových produktov domovskej skupiny Northcliffe International ako
Avízo.sk. Kubíček však prízvukuje, že dominanta webu bude nadaľej spravodajstvo. "Naším zámerom nie je posúvať značku Pravda.sk od spravodajstva výraznejšie k produktu portálového typu," povedal pre Mediálne.sk.
Na webe budú spúšťané aj nové služby, podľa Kubíčka však nemajú nad spravodajstvom dominovať, ale majú ho dopĺňať. Posilniť sa má aj interakcia s čitateľom, na ktorú podľa neho kladie už teraz nový web dôraz. Dôkazom má byť napríklad spustená služba Téma na tema.pravda.sk. Služba zatiaľ čitateľov podľa počtu názorov výraznejšie neoslovila.
Novú grafiku nedostal celý portál komplexne, jednotlivé tematické sekcie ako
šport alebo
bulvár doteraz fungujú v starom dizajne. Jednotiaci motív je zatiaľ vrchná navigačná lišta. "Postupný prechod bol zvolený aj preto, že zmena neprebieha niekde paralelne na zelenej lúke, ale za kontinuálneho pochodu spravodajského servisu," vysvetľuje Kubíček. Ďalší dôvod je podľa neho snaha nevyrušiť čitateľa veľkými zmenami. Nové služby, ktoré Pravda.sk zatiaľ nechce zatiaľ špecifikovať, by sa mali objaviť postupne spolu s kompletným prechodom na novú grafiku do konca septembra.
Serveru Pravda.sk tento mesiac štartuje aj konkurencia, denník vydávaný iba pre internet v podobe portálu Aktuálne.sk ako spravodajského servisu portálu Centrum.sk. Práve s Centrumom spolupracuje Pravda.sk na vyhľadávacom servise. Kubíček si vie napriek konkurenčnému prostrediu, ktoré onedlho medzi značkami vznikne, predstaviť spoluprácu s Centrum.sk aj nadaľej. S príchodom Aktuálne.sk očakáva zvýšenie úrovne internetového spravodajstva, zvýšenie konkurencie a spúšťanie nových, najmä multimediálnych služieb. Očakáva teda aj navýšenie rozpočtov internetových denníkov a zároveň zvýšenie reklamných príjmov. (ra)