HBO sa krokom ohláseným vlani na jeseň púšťa do súboja s už etablovanými hráčmi na trhu video on-demand platforiem, ako sú Netflix či Amazon. Tie oslabujú tradičný televízny biznis, kde ročné tržby z reklamy predstavujú okolo 170 miliárd dolárov, pripomína New York Times.
Na všetkých trhoch dosiaľ fungovalo HBO len ako platená stanica, dostupná v balíčkoch operátorov. Bez zmluvy s poskytovateľom sa k filmovej a seriálovej ponuke HBO divák nedostal.
To sa po prelomovom kroku vysielateľa zmení, stanica v rámci vlastnej online služby poskytne všetok obsah, ktorý v súčasnosti vyrába či vyrobila, potvrdil šéf spoločnosti Richard Plepler. Aj keď záujemcovia budú musieť platiť viac, ako napríklad v prípade Netflixu, ktorý stojí 7,99 dolára na mesiac.
„Je tu 80 miliónov domácností, ktoré neprijímajú HBO. Využijeme všetky dostupné prostriedky na to, aby sme ich oslovili s našou ponukou,“ uviedol podľa Guardianu R. Plepler.
Načasovanie spustenia HBO Now sa viaže k premiérovej sérii seriálu Game of Thrones, ktorú HBO uvedie 12. apríla.
Potvrdená je aj ďalšia informácia, ktorá „unikla“ na verejnosť v predstihu – výhradným partnerom HBO bude pri spustení služby spoločnosť Apple. HBO Now bude fungovať prvé tri mesiace exkluzívne len v rámci Apple TV alebo na zariadeniach s operačným systémom iOS, ktorý vyvíja Apple – teda na iPhonoch či iPadoch.
Game of Thrones Zdroj: SITA/AP
„Všetko, čo potrebujete k HBO Now, je tak internetové pripojenie a zariadenie Apple,“ potvrdil R. Plepler na jarnom produktovom evente Applu v San Franciscu.
Apple pri príležitosti oznámenej spolupráce uviedol, že dosiaľ predal 25 miliónov zariadení s Apple TV. Pri službe zároveň znižuje cenu z 99 na 69 dolárov. Prvý mesiac HBO Now dá spoločnosť zákazníkom na skúšku zdarma.
HBO a Apple nekomentovali podmienky uzavretej spolupráce, podľa New York Times si technologický gigant berie spravidla 30 percent z tržieb, ktoré produkujú appky v jeho portfóliu.
Po vypršaní trojmesačnej exkluzivity s Applom chce HBO oznámiť aj ďalších participujúcich partnerov – rokuje s tradičnými TV poskytovateľmi aj digitálnymi hráčmi.
Ako pripomína Guardian, Time Warner, vlastník HBO, so spustením svojej samostatnej služby dlho otáľal, keďže ohľad musel brať aj na operátorov, pre ktorých je vysielanie HBO cenným artiklom v boji o zákazníkov a platenej stanici dosiaľ generovali gros tržieb.
Aj s tým súvisí cena nastavená na úrovni takmer 15 dolárov, čo je nemalo byť ani veľa na to, aby si ju priaznivci kvalitnej tvorby neobjednali, ale zas ani tak málo, aby to nekonkurovalo cenníkom a balíkom providerov, poskytujúcich HBO vrátanej mobilnej online verzie HBO Go.
Podiel konzumentov, ktorí preferujú tradičný model sledovania televízie cez ponuku operátorov, má však nepochybne klesajúcu tendenciu. To si uvedomuje nielen HBO, ale aj ďalší vysielatelia a samotní operátori.
Napríklad satelitný poskytovateľ Dish Network v USA predstavil nedávno webovú platformu s vysielaním športovej stanice ESPN a ďalších kanálov za 20 dolárov mesačne. Na OTT služby sa orientujú aj mnohí ďalší poskytovatelia.