Postoj štartoval vlani v septembri, momentálne ho tvorí šesť redaktorov, ďalší traja pracujú na čiastočný úväzok.

Redakcia uvádza mesačné výdavky na úrovni 5-tisíc eur, teda 180-tisíc ročne. Okrem platov zamestnancov zahŕňajú náklady na prenájom priestorov, spravodajský servis TASR a fotobanky, prípadne ďalšie jednorazové náklady najmä na techniku.

Postoj uvádza v článku F. Múčku, že príjmy média tvoria najmä dary, ktoré predstavujú necelých 10-tisíc eur mesačne. Zvyšok príjmov na úrovni 1 500 eur sú výnosy z inzercie.

„Prevádzkovú stratu, ktorá je dnes okolo 3- až 3,5-tis. eur mesačne, vykrývame z nahromadených darov, ktoré sme vyzbierali pred spustením projektu, celkovo išlo o sumu necelých 80-tisíc eur, z ktorej máme ešte približne štvrtinu k dispozícii,“ informoval F. Múčka čitateľov.

Cieľom redakcie je dostať sa k vyrovnanému hospodáreniu, k čomu majú pomôcť nové aktivity. Postoj rozbehol Klub podnikateľov a tvrdí, že o pár dní predstaví ďalšiu novinku, ktorá má prispieť ku skresaniu prevádzkovej straty.

Vydavateľom denníka je občianskej združenie Postoy. Ako zdôrazňuje vo svojom príspevku šéfredaktor, „za Postojom nestojí žiadna finančná skupina, investor ani cirkev“.

Za rok fungovania reportuje médium 1 400 autorských článkov, pripomína, že redakcia má zhruba päťkrát menej novinárov, ako je to bežné v iných slovenských médiách.

„Naším hlavným cieľom ale nie je naháňať čítanosť, takých projektov je tu už dosť. To, čo chýba, je snaha odolať tomuto trendu. Chceli sme preto vytvoriť prvé slovenské mienkotvorné médium, ktoré bude schopné seriózne sa zapojiť do verejnej debaty z konzervatívnej pozície. Myslíme, že sa nám to darí,“ napísal tiež F. Múčka, ktorý v minulosti pôsobil v Sme aj týždenníkoch Trend a .týždeň.