Internetoví podvodníci prišli s novým trikom. Na sociálnej sieti X zakladajú falošné profily leteckých spoločností, s pomocou ktorých sa z menej pozorných používateľov snažia vylákať citlivé osobné údaje. Upozornil na to spravodajský server BBC.

Podvodníci prehľadajú príspevky na sociálnej sieti cez automatizovaný softvér. Následne reagujú na otázky alebo sťažnosti, v ktorých používatelia označujú profily skutočných leteckých spoločností. Jeden cestujúci napríklad položil otázku skutočnému účtu Wizz Air (@wizzair) ohľadom oneskorenia svojho letu a okamžite mu odpovedali dva falošné profily vydávajúce sa za túto leteckú spoločnosť.

„Obaja používali takmer identické formulácie, ospravedlňovali sa za nepríjemnosti a tvrdili, že záležitosť už 'odovzdali príslušnému oddeleniu', a žiadali o 'dostupné číslo na WhatsApp pre prípadnú pomoc' prostredníctvom osobnej správy," uviedla britská spotrebiteľská organizácia Which?

Which? okrem toho konštatovala, že na sieti je možné nájsť falošný profil väčšiny aeroliniek pôsobiacich na území Spojeného kráľovstva, vrátane spoločností British Airways, easyJet, Ryanair, Virgin Atlantic alebo Wizz Air.

Nahlasovanie podvodných účtov podľa Which? zatiaľ príliš nefunguje. Väčšina z nich totiž zostala v prevádzke ešte v čase, keď organizácia komunikovala s BBC. „Na sieti X si nesmiete neoprávnene prisvojiť identitu jednotlivcov, skupín ani organizácií, prípadne používať falošnú identitu za účelom klamania druhých," reagoval hovorca siete. Dodal, že týmto účtom hrozí trvalé pozastavenie.

„Pokračujeme v nahlasovaní falošných účtov na sociálnych sieťach a radi by sme zákazníkom pripomenuli, aby nikdy cez tieto kanály neoznamovali svoje osobné údaje. Cestujúci by nás mali kontaktovať cez reklamačný formulár alebo zákaznícku linku," zdôraznil tlačový hovorca Wizz Air. Hovorca easyJetu dodal, že zákazníci majú sledovať iba oficiálny profil spoločnosti, ktorý je označený zlatou fajkou.

Firmu X, vtedy ešte fungujúcu pod názvom Twitter, kúpil predvlani za 44 miliárd dolárov miliardár Elon Musk. Podnik odvtedy prešiel rozsiahlymi zmenami. Tie okrem premenovania zahŕňali rozvoľnenie pravidiel pre zverejňovanie obsahu a prepustenie veľkej časti zamestnancov. Počet pracovníkov, ktorí majú na starosti kontrolu príspevkov a vymáhanie obsahových pravidiel, k minulému októbru klesol podľa serveru TechCrunch takmer o 20 percent.

Ďalšie správy na Mediálne.sk

Temu.
Neprehliadnite

Čínska platforma Temu bude v EÚ podliehať prísnejším pravidlám, rozhodla komisia