Mediálna skupina Central European Media Enterprises zverejnila v rámci hospodárskych výsledkov za druhý kvartál aj čísla predplatiteľov vide-on-demand platformy Voyo.
CME vlani a tento rok zaviedla pre digitálnu videoknižnicu nový obchodný model, keď filmové tituly, archív televízií a exkluzívny obsah sprístupnila za jeden mesačný poplatok.
Na Slovensku CME zaviedla 6-eurové predplatné vo februári. V tom mesiaci si Voyo predplatilo podľa údajov CME necelých tritisíc používateľov, o mesiac neskôr to bolo približne 5-tisíc.
Spočiatku poplatok obsahoval prístup k filmovej knižnici, k streamu televízií Markízy, Doma a Nova Sport, ako aj neobmedzené sledovanie archívu. V bezplatnej verzii sa prístup do archívu obmedzil pri väčšine relácií na dva týždne dozadu.
Výrazný nárast predplatiteľov prišiel v apríli, keď ich počet stúpol na približne 10-tisíc. Rast pravdepodobne súvisel s úplným zamknutím archívu relácií Markízy a Doma, ktoré si môžu pozrieť na webe už iba abonenti. Počet platiciach zákazníkov k júnu mierne klesol na približne deväťtisíc.
Zdroj: CME
Rovnaký vývoj prebehol aj v Českej republike, kde má domáca internetová populácia veľkosť vyše 6 miliónov ľudí (oproti 2,8 milióna používateľov na Slovensku). Po úplnom zamknutí videoarchívu v apríli sa počet predplatiteľov dostal na maximum – 28-tisíc abonentov, v júni to bolo okolo 21-tisíc.
Pavel Krbec, riaditeľ internetu v českej Nove, ku ktorej patrí Voyo.cz, v januárovom rozhovore pre Digizone.cz povedal, že počet abonentov by chcel do konca roka vidieť na úrovní stotisíc.
On-demand platforme Voyo sa vzhľadom na veľkosť internetovej populácie (1,4 milióna koncom roka 2011) najviac darí v Slovinsku. V júni tam mala videopožičovňa okolo 28-tisíc zákazníkov.
V Rumunsku ich bolo okolo 17-tisíc, v Bulharsku necelých tritisíc a v Chorvátsku ani tisíc.