Podľa riaditeľa digitálnych médií Spoločnosti 7 Plus Mariána Pavela je pripravovaný redizajn najzásadnejší v histórii webu, na ktorom pracovali uplynulých šesť mesiacov. „Definitívne sa zbavujeme bremena všetkých kompromisov z minulosti a veríme, že bude prijatý aj čitateľmi bez výrazných výkyvov návštevnosti ako v minulosti,“ načrtol pre Mediálne.sk.
Nový vzhľad podľa šéfa digitálnych médií vydavateľstva nadväzuje na redizajny magazínov a reflektuje súčasné trendy dizajnu spravodajských portálov. Web zmení grafiku v prípade hlavnej stránky, rubrík aj článkov, no navigáciu zachová. „Používame jednotný dizajnový jazyk naprieč zariadeniami aj platformami – www, mobilná verzia verzia stránky aj mobilná aplikácia pre iOS a Android,“ poznamenal M. Pavel.
Pluska.sk dostane čoskoro aj plnohodnotnú mobilnú verziu, do ktorej postupne pribudne tiež obsah z magazínov. Web nebude responzívny, ale mobilná verzia sa priamo odvíja od desktopovej s využitím rovnakých prvkov aj logiky ovládania. „Mobilná verzia tým, že vznikala na ‚zelenej lúke‘, využije všetky výhody HTML5 a je touch & swipe ready,“ pokračoval M. Pavel.
Nový dizajn má vytvoriť aj efektívnejší priestor pre inzertné formáty a umožniť ich flexibilnejšie nasadenie naprieč obsahom. Aktualizovaný vzhľad portálu má podľa M. Pavela tiež za cieľ, aby sa umocnil zážitok čitateľa. „Zábavno-informačný portál súčasnosti nie je len o istom odovzdávaní informácie, ale tiež o práci s emóciami. Chceme, aby čitatelia čítanie správ bavilo a tomu sme prispôsobili prostredie. V čistom a jednoduchom vzhľade vyniknú fotografie, videá aj reklamné pozície,“ doplnil.
V testovacom režime bude nový web zhruba šesť - osem týždňov, vydavateľstvo chce využiť analytické nástroje na vyladenie stránky.
Pôvodná správa vydaná 23. 7. 2014
Pluska.sk redizajnuje web, mení aj logo
Spoločnosť 7 Plus pripravuje redizajn svojho spravodajského servera Pluska.sk. Ten je už aktuálne dostupný na adrese pluska.sk/2014. Stránka je označená ako beta verzia.
Súčasný dizajn má bulvárny web od marca 2012, priebežne ale prechádzal miernymi úpravami, ktoré sa týkali aj zobrazenia hlavných článkov v hornom promoboxe.
V chystanom dizajne sa avízo hlavného článku opäť mení – bude väčšie s výraznejším fontom a hlavnou fotografiou. Menšie boxy promujúce ďalšie tri články sú umiestnené pod hlavným článkom na rozdiel od súčasného variantu, keď sú napravo od neho a sú štyri.
Nový web má zachované rubriky aj hornú lištu s odkazmi na podstránky jednotlivých titulov. Obsah z nich sa zobrazuje aj priamo na hlavnej stránke, kde má viacero printových titulov vlastnú rubriku a odkazy na vybrané články z nich. Zobrazenie je dvojstĺpcové, aktuálne používaný dizajn pracoval s tromi stĺpcami.
Novým dizajnovým prvkom je tematický operatívny box v hornej časti stránky pokrývajúci celú šírku, kde sú články viažuce sa k jednej téme umiestnené na výraznom šedom podklade. V tomto prípade sa týkajú zostreleného lietadla MH17 na Ukrajine.
Pravý štvorcový banner ako inzertné miesto sa v zmenenom vzhľade posunul nižšie. Nad ním má prominentné miesto sekcia počasie a horoskopy.
Stránka v novom dizajne pracuje s grafickým prvkom šípok, používa aj aktualizované piktogramy pre fotogalérie či videá. Aktualizáciu článku naznačuje červený symbol z dvoch opačne smerujúcich šípok (refresh).
Vynovené je aj logo, ktoré už nemá štýl verzálok. Je tenšie a jednofarebné – modré. V súčasnej verzii boli písmená „SK“ v názve odlíšené šedou farbou.
Vydavateľstvo podľa náčrtu novej verzie webu umožní používateľom prepnúť sa aj do starého vzhľadu. Nad možnosťou je umiestnený aj text „Máme niečo zmeniť? Povedzte nám o tom“. Nápady na vylepšenia môžu čitatelia adresovať aj cez samostatný formulár umiestnený nižšie.
Spoločnosť 7 Plus pôvodne pre prezentáciu obsahu zo svojho denníka Plus Jeden Deň používala web Plusjedenden.sk, ktorý však v roku 2008 nahradila Pluska.sk. Tá prešla viackrát zmenami grafiky.
Veľký redizajn prišiel v decembri 2011, keď web opustil typickú modrú farbu viažucu sa aj k novinám a sfarbil sa dočervena – ako napríklad konkurenčný Čas.sk. Názvy rubrík a ďalšie dizajnové prvky zároveň dostali mohutný vzhľad a nadštandardne veľké písmo. Po troch mesiacoch vydavateľstvo vzhľad stránky upravilo, písmo sa zmenšilo, dizajn sa zjemnil a stránka sa vrátila k modrej farbe.
Okrem Pluska.sk prešli v uplynulých mesiacoch redizajnom aj viaceré tematické weby vydavateľstva. Modernejší vzhľad dostali iZáhradkár.sk, iZdravie.sk, aj stránky časopisov Dobré jedlo, Emma a Pekné bývanie. Redizajn čaká aj web magazínu Poľovníctvo a rybárstvo.
Šéfredaktorom Pluska.sk je od vlaňajšieho decembra Vladimír Kroupa. Návštevnosť webu bola na maxime tento rok v máji, keď po marci druhý raz pokorila miliónovú hranicu. V júni web navštívilo podľa AIM monitoru 984 522 reálnych používateľov, medziročne o vyše 165-tisíc viac. To web Plusky radí na 10. miesto v rebríčku najnavštevovanejších portálov meraných v monitore AIM.
Zdroj: pluska.sk
Pluska.sk (súčasný dizajn)