Nový newsroom tvoril NMH zhruba desať mesiacov, v skúšobnej prevádzke bol od augusta tohto roka. Pôvodne separátna redakcie denníka a webu Pluska.sk pracujú po novom spoločne a produkujú obsah pre obe platformy, ako aj pre sociálne siete a tvoria videocontent.

Proces podľa vydavateľstva zahŕňal prerobenie workflow, ako aj obsadenie nových pozícií ako plánovací editor, social media editor či audience traffic manager.

Pri transformácii redakcie spolupracuje NMH s anglickou poradenskou firmou Institute for Media Strategies. Projektovým manažérom transformácie v celom vydavateľstve je Juraj Velička.

Šéfkou multiplatformového newsroomu sa stala šéfredaktorka denníka Ivana Mandáková, na transformácii sa podieľal aj vedúci digitálnej sekcie Plus Jeden Deň a Plus 7 dní Martin Janáček.

„Cieľom tohto projektu je posilniť identitu brandu Plus Jeden Deň s dôrazom na onlineovú činnosť redakcie a digital first prístup,“ poznamenal generálny riaditeľ NMH Peter Mertus.

Transformačné aktivity realizuje NMH aj pri ďalších tituloch, aktuálnej sa proces implementácie newsroomu dokončuje v prípade týždenníka Plus 7 dní.