Piano spoplatní slovenský web o tri týždne. Pridá sa aj Mediálne.sk

Časť slovenského webu bude spoplatnená už o necelé tri týždňe. Piano, platobný systém prevádzkovaný Etargetom a poradenskou spoločnosťou NextBig, odštartuje 18. apríla. Presný zoznam toho, čo všetko bude spoplatnené, stále nie je známy.

Konkrétne mená médií a zoznam rubrík, ktoré sa rozhodli dať za platobnú stenu, zverejnia prevádzkovatelia podľa jedného z tvorcov projektu Tomáša Bellu v najbližších dňoch, hoci sa tak možno stane až tesne pred termínom spustenia služby. “Teraz je veľa zmlúv v štádiu tesne pred podpísaním,” uviedol Bella pre Mediálne.sk.

Účasť na systéme Piano s konkrétnym projektom potvrdzuje spoločnosť TREND Holding (prevádzkovateľ Mediálne.sk). Tým projektom bude práve web o marketingu a médiách Mediálne.sk. V akej forme a rozsahu bude produkt spoplatnený, chce spoločnosť čitateľom oznámiť najbližšie dni.

Uvedeniu Piana bude pomáhať kampaň, ktorá by mala motivovať ľudí, aby prešli na spoplatnený prístup k prémiovému obsahu. Tá odštartuje podľa Bellu tiež s najväčšou pravdepodobnosťou až o pár týždňov - zrejme spolu so spustením projektu 18. apríla. Podrobnosti k nej zatiaľ Bella nechcel uvádzať.

Bezprostredne po spustení Piana bude dostupná väčšina štandardných spôsobov platby - od PayPal, cez kreditné karty, prevody na účet a SMS platby. Chýbať najprv bude avizovaná platba cez faktúry internetových providerov. Piano s ňou podľa Bellu stále počíta, no až s miernym oneskorením. “Pribudne niekoľko týždňov po spustení systému,” vysvetlil.

Piano v súčasnosti čaká aj na posúdenie Protimonopolným úradom, ktorý má vydať stanovisko týkajúce sa spoločných aktivít zapojených vydavateľov smerujúcich k spoplateneniu častí obsahu.

Vydavatelia, ktorí budú participovať na Piane, sami prezentujú svoje plány zatiaľ opatrne, s tvorcami projektu rokovali všetky veľké vydavateľstvá tlače. Podľa doteraz zverejnených informácií sa vie iba o niektorých - v Piane budú napríklad figurovať Diskusie.sme.sk, ktorým by poplatky pomôcť aj k zvýšeniu kvality diskusných príspevkov.

Plán spustiť Piano ohlásili Etarget a NextBig prvý raz na jar 2010, v období kedy Tomáš Bella opustil post strategického šéfa Sme.sk. Viac informácií o Piane.