Z uvedenej sumy rozdelila Piano Media zapojeným médiám 771 520 eur, uvádza v grafe. Zvyšok, teda 330 652 eur, putovalo na účet prevádzkovateľa systému, ktorý získava fixnú čiastku z každého predplatného.

Weby, ktoré sú či boli súčasťou spoločného spoplatnenia obsahu, dostávajú peniaze podľa vlastnej „výkonnosti“ – poplatky sa medzi ne prerozdeľujú podľa dvoch kľúčov: časť dostane web, kde si čitateľ predplatné objednal, zvyšok podľa stráveného času na tej-ktorej stránke.

Za tri roky malo Piano dovedna 51 619 zákazníkov. V marci tohto roka prekročilo hranicu 20-tisíc aktívnych používateľov. Filmy na webe Pianomedia.sk (tv.sme.sk a filmy.tyzden.sk) si podľa zverejnených dát pozrelo 71 291 ľudí.

Krivka počtu platiacich čitateľov naznačuje, že Piano ich najviac evidovalo v ostatnom období, keď sa na Slovensku konali prezidentské voľby.

Piano prvý raz zverejnilo čísla. Tržby aj počet predplatiteľov

Možným dôvodom je aj stratégia najnavštevovanejšieho zo zapojených médií Sme.sk, ktoré na titulke webu začalo zamykať viacero materiálov. Zástupca šéfredaktora Sme Konštantín Čikovský na Facebooku zverejnil graf, podľa ktorého Sme.sk začiatkom marca čítalo 18 – 19-tisíc platiacich používateľov, kým v januári ich bolo zhruba 10-tisíc.

Piano rast zákazníkov historicky uvádza aj v obdobiach, keď sa k paywallu pridávali nové médiá, zavádzal sa metered paywall (máj 2013) či keď médiá informovali o kauze Gorila.

Piano Media zaznamenala celkovo 187 288 platieb, z nich štvrtina bola uhradených cez SMS správy a najviac, vyše 41 percent, cez platobné karty. Služba umožňuje viacero variantov platieb - ročné, štvrťročné a mesačné.

Do slovenského Piana, ktoré je národným paywallom združujúcim viacero webov v spoločnom systéme, pristupuje 84 percent používateľov zo Slovenska. Druhá v počte prístupov je ČR (4,24 %), tretia Veľká Británia (2,17 %). Predplatiteľov slovenského Piana eviduje spoločnosť aj na Taiwane (0,02 %).

Piano Media dosiaľ presné tržby a počet predplatiteľov nezverejňovala, čo vysvetľovala viazanou mlčanlivosťou voči zapojeným médiám a partnerom. Spoločnosť proklamovala začiatkom roka 2012 snahu dosiahnuť do dvoch rokov od spustenia zapojenie piatich percent internetovej populácie. Jej veľkosť sa aktuálne odhaduje na 3,3 milióna používateľov, pred dvomi rokmi to bolo okolo 2,8 milióna – odhad teda počítal so zhruba 150-tisíc abonentmi Piana. Reálne sa dosiahla tretina.

Piano Media skončila podľa posledných dostupných výsledkov v roku 2012 v strate vyše 700-tisíc eur, v prvom roku pôsobenia bol hospodársky mínus na úrovni 222-tisíc eur, čo je však logické vzhľadom na investície a rozbeh nového druhu služby.

Firma, do ktorej v roku 2011 investične vstúpil Monogram Ventures a o rok neskôr aj zahraničný fond, ktorý riadi 3TS Capital Partners, avizovala očakávaný prudký rast tržieb v roku 2014 v súvislosti so vstupom na západný trh. Spoločnosť predala individuálne riešenie pre weby v Nemecku a Španielsku, ako aj pre americký magazín Newsweek. Piano Media pôsobí dlhšie aj v Slovinsku a Poľsku.

Na Slovensku Piano vlani aj v tomto roku obsahovo výrazne oslabilo. Zo systému k 1. máju tohto roka vystúpil Trend (a Mediálne.sk), aj Pravda.sk, vlani Hospodárske noviny (HNonline.sk) a Huste.tv. V Piane zostalo naďalej najsilnejšie médium Sme.sk (s príbuznými stránkami Korzár.sk a Slovakspectator.sk), ktoré tv máji predstavilo vlastný model spoplatnenia v rámci Piana – prístup k zamknutým článkom ponúka čitateľom samostatne za 2,90 eura na mesiac.

Menej obsahu Piano Media predáva za nezmenenú cenu 3,90 eura mesačne, avizovala však, že redukovaný content chce predplatiteľom kompenzovať - zatiaľ nešpecifikovaným spôsobom.

V Piane sú aj naďalej magazín .týždeň, Pluska.sk, ktorá však zamyká už len minimum článkov, časopis PC Revue, internetová televízia Metoo.sk a Joj.sk ponúkajúca web bez reklamy.

Piano prvý raz zverejnilo čísla. Tržby aj počet predplatiteľov

Piano Media zverejnila tržby a počet predplatiteľov Zdroj: Piano Media