Obe firmy sa špecializujú na vývoj softvéru, online riešení a analytických nástrojov pre monetizáciu digitálneho obsahu na strane mediálnych spoločností. V utorok oficiálne potvrdili, že vytvoria jednu spoločnosť. O možnom spojení sa pritom hovorilo už dlhšie. Rokovania trvali niekoľko mesiacov, ich finančné pozadie ani jedna zo strán nešpecifikovala.
Šéfom novej firmy bude CEO Tinypass Trevor Kaufman, doterajšia šéfka Piano Media Kelly Leachová sa stala hlavnou poradkyňou a členkou predstavenstva. Sídlom Piana bude One World Trade Center v New Yorku, pričom firma si ponechá pobočky na Slovensku, v Rakúsku a Poľsku, ako aj development office v Rusku.
„Každému v našom biznise je jasné, že displejová reklama ako jediný model financovania obsahu už nestačí. Spojenie Piano Media a Tinypass nám dáva skvelú pozíciu, nielen na dodávanie základného riešenia pre výzvy, ktorým mediálne spoločnosti čelia, ale aj šancu pomôcť im vytvoriť úplne nové modely,“ poznamenal T. Kaufman.
Novovzniknutá spoločnosť chce naďalej dodávať riešenia šité na mieru, pričom médiám bude ponúkať aj podrobné dáta o používateľoch a CRM nástroje.
„Spojením síl budeme schopní ponúkať médiám najkomplexnejšiu platformu na trhu, efektívnu a používateľsky prístupnú. Tešíme sa na ďalšiu kapitolu v našom rozvoji,“ povedala K. Leachová.
Piano Media do sfúzovanej firmy vstúpila so svojimi klientmi, ku ktorým patria DuMont Schauberg, DC Thomson, Agora S.A či IBT Media. Tinypass riešenia dodával pre NBC Universal, News Corp., Time Inc. a ďalších. Piano tak po novom dovedna obsluhuje vyše 1 200 multikanálových aj výhradne digitálnych médií po celom svete.
Piano Media sa už aj pred aktuálnym dealom radila k najväčším technologickým firmám dodávajúcim paywallový systém pre médiá. Pomohla jej k tomu najmä spomínaná akvizícia spoločnosti Press+ vlani v septembri.
Transakciu vtedy financovali hlavní investori Piano Media 3TS Capital Partners, rakúsky aws Gründerfonds, slovenský Neulogy Ventures a americký North Base Media.
Podľa CapitalNewyork.com ich akvizícia Press+ stála zhruba 45 miliónov amerických dolárov. Aj v prípade Tinypass prišlo k rozhovorom o spojení na základe iniciatívy 3TS Capital Partners, uvádza ďalej americký web, podľa ktorého Tinypass pridá k tržbám Piano Media asi päť miliónov dolárov ročne.
Samotná Piano Media má ročné globálne výnosy na úrovni 30 miliónov dolárov, z nich asi tri štvrtiny majú pokrývať pôvodní klienti Press+. Tá pred vlaňajšou akvizíciou zamykala 630 webov.
Piano Media vznikla na Slovensku ako spoločný projekt predajcu kontextovej reklamy Etarget a konzultačnej firmy NextBig. V roku 2011 vstúpil do firmy investor Monogram Ventures, rok nato 3TS Capital Partners, investičný fond patriaci okrem iného k aktivitám IT firmy Cisco.
V roku 2014 Piano Media získala okrem ďalšej injekcie od 3TS investíciu peniaze od rakúskeho start-upového fondu aws Gründerfonds, ktorý sa stal spolumajiteľom firmy. Tá následne presunula svoje sídlo z Bratislavy do Viedne, hoci na Slovensku ostali viaceré pozície zachované.
Piano Media ponúka svoj platobný systém aj na Slovensku, zapojených je do neho niekoľko médií vrátane Sme, Plus Jedného Dňa, .týždňa TV Joj či PC Revue. Národný systém, ktorý počítal s účasťou viacerých veľkých vydavateľstiev, sa však u nás postupne rozpadol – z Piana vystúpili Pravda, Hospodárske noviny aj Trend. Najväčšie vydavateľstvo Ringier Axel Springer sa doň nikdy nepripojilo.
Podľa webu Finstat evidovala Piano Media v roku 2014 tržby 1,14 milióna eur, pričom strata dosiahla 196-tisíc eur. Hospodársky mínus sa spoločnosti podarilo medziročne znížiť, v roku 2013 bol ešte na úrovni 746-tisíc eur.