„Doteraz boli viaceré regióny prítomné na webe ako podstránky sme.sk. Vývoj návštevnosti aj lokálnych tržieb nás však presvedčil, že sa majú posunúť na vyššiu úroveň a z podstránok sa stávajú samostatné portály,“ povedal generálny riaditeľ Petit Pressu Alexej Fulmek.

Ako prvú spustil Petit Press stránku nasaprievidza.sk, ktorá nahradila doterajší web prievidza.sme.sk. Rovnaký scenár bude nasledovať aj u ďalších podstránok miest na západnom a strednom Slovensku, na východe zostane zachovaná značka Korzár.

„Vybrali sme Prievidzu ako pilotný región pre jej interakciu s čitateľmi. Tú chceme využiť na doladenie užívateľského pohodlia a obsahu regionálneho portálu. Potom ponúkneme tento základ aj ostatným regiónom,“ načrtol riaditeľ regionálnej divízie Týždenníky Petit Pressu Dušan Deván.

Už redizajnovaný web nasaprievidza.sk pracuje s hnedou a svetloružovou farbou, zároveň je na stránke viac sekcií oproti pôvodnej verzii. Vydavateľstvo uvádza na regionálnych weboch nové rubriky Kam vyraziť s tipmi na voľný čas či Riešime za vás, kde budú redaktori zbierať podnety od čitateľov.

Petit Press avizuje, že obsah stránok chce v budúcnosti posilniť aj regionalizovaným contentu, ktorý má k dispozícii. V prípade jednotlivých webov navyše nemá byť obsah úplne jednotný, čitatelia v regiónoch majú postupne sami dať najavo, čo ich zaujíma a čomu sa redakcie budú venovať najintenzívnejšie.

Petit Press vytvára v jednotlivých regiónoch pôvodný obsah s pomocou vlastných novinárov. Na východe vydáva denník Korzár, ako aj regionálne týždenníky. Na západnom a strednom Slovensku týždenníky združuje brand MY, ten však vydavateľstvo do online prostredia nikdy netransformovalo. Aktuálne stavia na názov mesta doplnený o „lokálpatriostický“ prívlastok.

„Pojem náš a naša nezostane len v názve, ale bude symbolizovať hlavne náš lokálny obsah – teda to, že si regióny a ich čitatelia rozhodujú o podobe stránok podľa svojich potrieb a predstáv,“ dodal D. Deván.

Posilnenie regionálnych webov je aj výsledkom silného konkurenčného prostredia, vlastnými spravodajskými webmi konkurujú Petit Pressu v jednotlivých oblastiach viacerí menší vydavatelia. Petit Press sa zároveň snaží podchytiť aj lokálnych čitateľov na webe vrátane mladšieho publika, ktoré uprednostňuje online. Predaj lokálnych týždenníkov vydavateľstvu v posledných rokoch kontinuálne klesá v súlade s celkovým vývojom predaja printov. 

Petit Press mení regionálne weby, vzdá sa pri nich značky Sme

Pôvodná podstránka prievidza.sme.sk Zdroj: archive.org

Poznámka: Portál TREND.sk patrí pod vydavateľstvo News and Media Holding, patriace k skupine Penta. Tá spolupracuje so spoločnosťou NAMAV, s. r. o., ktorá má v Petit Presse menšinový akcionársky podiel.