Apple brzdí iPhone
Jedna z najpopulárnejších konšpiračných teórii hovorí o tom, že Apple po určitej dobe zámerne spomaľuje každý iPhone. Podľa GeekBench to však nie je konšpirácia, ale realita. A na obrovské prekvapenie to uznali aj v Apple.
TheVerge ako dôvod vysvetľuje, že batéria časom znižuje svoju kapacitu a tak sa postupným znižovaním výkonu neznižuje pohotovostná doba tak dramaticky. Na druhej strane – verejne priznali, že extrémne drahé smartfóny staré viac ako rok nie sú schopné naplno fungovať. Čo by na to povedal Steve Jobs?
Pád a vzostup Xiaomi
V roku 2015 predal predalo Xiaomi asi 70 miliónov smartfónov, čo ho radilo na prvú priečku medzi čínskymi výrobcami. Skvelé vyhliadky sa skončili katastrofou a rok neskôr sa predaj zmenšil na 41 miliónov kusov, pričom analytici predpovedali týmto „klonom iPhonov“ pomalú smrť. Dnes stojí čínsky gigant pred vstupom na burzu. Predpokladá sa, že ich IPO prekoná všetky doterajšie rekordy a tí istí analytici ich považujú za skutočného technologického fénixa. Inšpiratívny príbeh o vzostupe, páde a veľkom návrate na Wired.com.
Instagram porastie
Podľa predikcii čaká v následujúcich rokoch sociálnu sieť prudký rast používateľov, jedným z dôvodov je stále viac možností ich sebarealizácie - flexibilné reakcie zo strany Instagramu na ich požiadavky ako zmena štvorcového rozmeru fotografií, zrušenie 15-sekundového limitu pri videách, či kopírovanie funkcionalít konkurentov v podobe InstaStories drží sociálnu sieť stále trendy. Aj preto sociálna sieť prilákala už dva milióny inzerentov a podľa odhadov cez ňu preinvestujú 4,1 miliardy dolárov. Ako môže Instagram poslúžiť vášmu biznisu sa dozviete v tomto článku.
Sieťová neutralita
Roky sa o nej diskutuje, neskôr sa vďaka Barrackovi Obamovi uzákonila v USA a rovnako v EU vďaka Európskej komisii. Federálna komisia pre komunikáciu (FCC) ale začiatkom decembra dva roky staré pravidlá vetovala. Prečítajte si, prečo jej zrušenie môže zmeniť internet ako ho dnes poznáme v nenápadnom, no dôležitom článku na eTrend.sk.
#PF2018byADMA
Mohli sme si pripraviť PFku, no nechceme poľaviť ani počas sviatočného obdobia a preto znova raz dávame do pozornosti trendy v digitálnom marketingu pre rok 2018. Ak by ste sa chceli na ne pripraviť, zoznam zopár skvelých kníh na tú istú tému príde určite vhod!
Malý darček od ADMA na záver - v spolupráci s DIGILINE sme zostavili infografiku s vývojom slovenských online výdavkov od 2013 až po predikcie na 2018.
Šťastný nový rok a kým sa do toho s nami poriadne zahryznete, užite si trochu #offline momentov. Lebo aj to treba :)
Seriál Digitálny týždeň vzniká v spolupráci s ADMA. Vychádza každý týždeň v nedeľu na Mediálne.sk a TREND.sk.

Prečítajte si staršie vydania seriálu Digitálny týždeň (aj RSS)