Streamovacie platformy zažili počas pandémie covidu-19 výrazný nárast. Ľudia mali počas homeofficu a lockdownov oveľa viac voľného času a trávili ho doma sledovaním digitálneho obsahu, ktoré tieto platformy ponúkajú.
Spoločnosť Walt Disney sa ocitla niekde uprostred. Jej zábavné parky, disneylandy a filmové štúdia ako Marvel, Lucas Films či Pixar zostali zatvorené, čo znamenalo pre podnik veľkú ranu. Naopak výrazne im rástol počet užívateľov ich streamovacej platformy Disney+.
Disney kradne predplatiteľov Netflixu
Po tom, keď Netflix oznámil, že počet ich predplatiteľov už nerastie, spoločnosť Disney skonštatovala, že na konci roka 2021 mala 129,8 milióna platiacich zákazníkov po celom svete a za posledný štvrťrok, ktorý sa skončil na začiatku januára 2022, ich získala 11,8 milióna.
Za celý vlaňajší rok vzrástla základňa predplatiteľov Disney+ o 37 percent, z 94,9 milióna v predchádzajúcom roku.
Rast predplatného
Vďaka zvýšeniu cien predplatného pre ich najdôležitejší americký trh, platí priemerný zákazník Disney+ o 15 percent viac ako pred rokom.
Tržby zo segmentu streamovacích služieb firme vzrástli o 34 percent oproti minulému štvrťroku vďaka vyššiemu počtu používateľov aj vyšším priemerným cenám za predplatné, keď podobne ako ďalšie streamovacie služby, aj Disney zvýšila svoje ceny.
Môže pôsobiť ale šokujúco, kde Walt Disney ide s cenami výrazne nižsie.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?