Obdobia pred voľbami sú pre väčšinu médií priaznivými časmi, keďže do ich kasy v tom čase prúdia nemalé sumy z rozpočtov politikov v rámci kampaní.

BuzzFeed sa rozhodol, že je najvyšší časť pustiť sa aj v prípade politikov a záujmových skupín do natívnych reklám. Vybudoval na to samostatné oddelenie, ktoré je pripravené čo najlepšie plniť požiadavky klientov.

Načasované k prezidentským voľbám

BuzzFeed, ktorý je známy ako stále obľúbenejší zdroj informácií najmä pre mladých Američanov hľadajúcich okrem správ aj zábavu, angažoval Renu Shapirovú, doterajšiu obchodnú riaditeľku streamingovej služby Pandora. Tá bude kompletne zastrešovať obsah dodávaný pre politických inzerentov.

„Cítime obrovský dopyt zo strany politických a záujmových skupín spojiť sa s naším publikom. Od našich veľmi zdieľaných videí až po posty na sociálnych sieťach, je to veľká príležitosť,“ cituje Poynter.org R. Shapirovú.

BuzzFeed spúšťa politickú reklamu v súvislosti s prezidentskými voľbami, ktoré sa v Amerike uskutočnia v novembri 2016.

S reklamami tohto typu už má web skúsenosti, aj pri prezidentských voľbách v roku 2012 ponúkol možnosť natívnej inzercie. Využil ju aj súčasný prezident Barack Obama, ktorého tím si na BuzzFeede zaplatil článok aj niekoľko videí, ale aj ďalší politici, pripomína Politico. Už vtedy mali články podobu, ktorá stvárnením pripomínala autorský obsah.

Menej nápadná reklama

BuzzFeed tvrdí, že hoci začína natívnu politickú reklamu ponúkať vo veľkom, stále sa bude pri nej držať pravidiel – a teda že komerčný obsah bude poctivo odlišovať od redakčných materiálov.

Natívna reklama predstavuje novodobý komerčný formát aj pre množstvo iných webov, oproti klasickej inzercii umožňuje obsah začleniť do obsahu portálu. Reklama sa tak formátom podobá na zvyšok contentu.

Cieľom vydavateľov je, aby reklamné články tohto typu boli menej „nápadné“, neprezrádzali komerčný účel a uspokojili tak potrebu zadávateľov komunikovať s potenciálnymi zákazníkmi čo najúčinnejšie.

V súvislosti s tým mnohé weby pri označení natívnej reklamy aj upúšťajú od označení „reklamný článok“ či „inzercia“ a spoliehajú sa na alternatívy typu, kto text „sponzoruje“ či „prezentuje“. New York Times v tomto prípade používa priamejšiu formulku „platený príspevok“, dodáva Poynter.org.

Americký BuzzFeed vznikol v roku 2006, investorom vo firme sa v auguste 2015 stala mediálna spoločnosť NBC Universal zo skupiny Comcast, ktorá do firmy vložila 200 miliónov dolárov.