Nový pay-per-click systém Viaclick.sk si bez väčších úprav a súhlasu majiteľa požičal návody na použitie svojho systému od konkurenčnej spoločnosti Etarget.
Upozornil na to spolupracovník tuzemského pay-per-click lídra Martin Botťánek. "Ak sa Vám zdá, že podobný text ste už niekde čítali, verte, že nejde o náhodu," napísal na svojom blogu ReklamaNaInternete.sk.
S promomateriálmi Etargetu sa zhoduje napríklad návod na efektívne inzerovanie, ktorý sa dá nájsť v klientskej sekcii Viaclick.sk. Etarget tvrdí, že návod vznikol v jeho kapacitách. "Tento text vznikol u nás a zasielame ho už niekoľko mesiacov každému novo registrovanému klientovi," povedala pre Mediálne.sk Beáta Nigrovičová z obchodného oddelenia spoločnosti.
Projektový manažér Viaclik.sk Ladislav Lukáč podobnosť textov nepopiera. Zhodu odôvodňuje tým, že sa problematika inzerovania v PPC systémoch podľa neho ťažko vysvetľuje rôznymi spôsobmi. "Naším cieľom nebolo kopírovať myšlienky autorov cudzích textov," uviedol pre Mediálne.sk.
Zásady efektívnej inzercie Viaclicku
Viaclick podľa neho na odstránení podobností v súčasnosti pracuje. "Nechceme parazitovať na existujúcich PPC systémoch fungujúcich v SR," dodal.
Viaclick.sk pôsobí na slovenskom trhu približne dva mesiace. Na Slovensku začal svoju prítomnosť výraznejšie promovať minulý týždeň. Jeho prevádzkovateľ, banskobystrická spoločnosť Via BS, spustil kampaň, ktorou chce osloviť majiteľov webstránok a inzerentov. Okopírované texty sú súčasťou jej marketingových materiálov. Na svojom webe avizuje, že systém pôsobí aj v ďalších krajinách EU, aj v nich sa však podľa Lukáča spustenie zatiaľ len pripravuje.
Zásady efektívnej inzercie Etargetu
Kontrolujte svoje naklady
Nastavte si, kolko chcete v systeme ETERGET preinzerovat za den alebo mesiac. Tymto nastavenim ziskate kontrolu nad tym, kolko Vas bude reklama stat. Denny, pripadne mesacny limit si mozete nastavit po nalogovani do systemu v sekcii Nastavenia/ Rozsirene nastavenia/ Denny limit odkazov
Vytvorte si zadarmo vacsi pocet odkazov.
Doporucujeme vytvorenie viacerych odkazov, ktore budu presnejsie popisovat vase produkty na zaklade hladanych slov. Presnejsie odkazy zvysuju predaj.
Priklad: Na hladane slovo „NABYTOK“ je vhodny odkaz v zneni „Siroky sortiment nabytku pre kancelarie, domacnosti a hotely“ avsak pre hladane slovo „STOLICKA“ je vhodnejsi odkaz v zneni „Siroky sortiment stoliciek v cenach uz od 980,- Sk“
System ETARGET Vam umoznuje tvorbu neobmedzeneho poctu odkazov bez dodatocnych poplatkov.
Hladane slova pouzite v texte odkazu.
Pouzitie hladaneho slova v texte odkazu v priemere zvysuje jeho efektivitu o 35%
Priklad: Na hladane slovo „STOLICKA“ je vhodne zobrazit odkaz na vasu stranku v zneni „Stolicky od svetovych vyrobcov v cenach od 980,- Sk“ Ak pre toto slovo zvolite odkaz „Ponukame znackovy nabytok“ znizi sa jeho efektivita a stracate novych zakaznikov.
System ETARGET umoznuje dynamicku tvorbu odkazov, takze ak planujete inzerovat na viac ako 300 slov, kontaktujte ma prosim, rada vam pomozem so zjednodusenim tvorby odkazov.
Uvadzajte v odkaze lokalitu, v ktorej podnikate.
Pokial je posobenie vasho podnikania lokalne, informujte o tom zaujemcov o vase produkty vopred. Taktiez vytvorte viacero odkazov pre lokalne hladanie. Tymto znizite naklady na reklamu, nakolko vasu stranku nenavstivia zaujemcovia z inych lokalit.
Priklad: Mate predajnu s nabytkom v Kosiciach a Trencine. Na vyhladavane slova „NABYTOK KOSICE“ pouzite odkaz „Dom nabytku Kosice“ avsak pre vyhladavanie NABYTOK TRENCIN“ pouzite znenie odkazu „Dom nabytku Trencin“ Takto formulovany odkaz moze zvysit efektivitu reklamy az o 50%.